Springen naar inhoud

- - - - -

Gamen omdat het gezellig is

• Log in om te kunnen reageren

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2009 - 10:05

http://www.kennislin...het-gezellig-is

World of Warcraft speel je omdat het gezellig is. Sociaal contact is namelijk een van de belangrijkste redenen om het spel te spelen, zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit Gent. 70% van de 1700 ondervraagde gamers zou met WoW stoppen als contact met anderen niet mogelijk was.

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juni 2009 - 13:40

Volgens mij is sociaal contact wel nogal ruim genomen. Ik denk dat het eerder over competitie gaat. Mocht er geen contact mogelijk zijn met mekaar dan is de competitiedrang ook weg en dan stopt het hele zaakje gewoon.

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2009 - 17:33

Volgens mij is sociaal contact wel nogal ruim genomen. Ik denk dat het eerder over competitie gaat. Mocht er geen contact mogelijk zijn met mekaar dan is de competitiedrang ook weg en dan stopt het hele zaakje gewoon.

Het 'hele' zaakje is nogal vergezocht. Ik neem aan dat je nog nooit in een clan gezeten hebt?

Het is een ervaring apart, niet alleen op WoW, dat garandeer ik je.

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juni 2009 - 21:28

Het 'hele' zaakje is nogal vergezocht. Ik neem aan dat je nog nooit in een clan gezeten hebt?

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat ik meer 'clan-ervaring' heb dan jou, ik heb van m'n 15 tot 17 overdadig veel online gegamed (niet dat ik er trots op ben eigenlijk) en het op competitief vlak ook ver geschopt, dat terzijde. Nu game ik ook nog regelmatig (maar met mate). De reden waarom mensen toch blijven terugkomen naar een game is toch enkel om nog beter te worden, een game zonder uitdagingen trekt geen spelers (dat wordt bewezen door de tientallen mmorpgs die jaarlijks falen). Je gaat een game echt niet spelen omdat er leuke mensen zijn (die vind je ook op gewone chat gelegenheden), en als je bepaalde mensen echt leuk vindt dan kan je daar nog via andere kanalen mee communiceren, dat hoeft heus niet constant in een game te gebeuren.

Dus haal alle competitieve zaken uit een game (rankings, getalletjes, bossfights, awards, ...) en je game trekt geen kat meer. Een goede game waar sociaal contact vlot mogelijk is, is natuurlijk nog beter dan dezelfde game zonder sociaal contact, maar het is zeker niet de hoofdreden zoals de de enquÍte laat uitschijnen. Het sociaal contact is anderzijds wel een mogelijkheid om de competitiedrang net te versterken want je kan namelijk pronken met je vaardigheden.

Volgens mij kunnen de meeste mensen zichzelf gewoon niet goed inschatten. Het hele leven draait om competitie (het begint van kleinsaf waar je vergeleken wordt met andere baby's, daarna je schoolcarriŤre en dan nog eens de bedrijfswereld) en dat spiegelt zich ook af in games. Iedereen is graag succesvol, lukt dat niet in de gewone wereld dan maar proberen in een virtuele wereld natuurlijk ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures