Interpretatie en liegen

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Interpretatie en liegen

Edit mod ypsilon: topic afgesplitst van
Ah, maar we zijn over twee verschillende dingen aan het praten. Ik had het over onderzoek, en in dat geval kun je best zeggen dat iets onzin lijkt. Als het over een individuele patiënt gaat met pakweg wanen, dan is dat natuurlijk niet wat je gaat doen.


Als het over de individuele behandeling gaat met pakweg, wat je maar kan verzinnen, dan ga je dus niet roepen, het lijkt mij totale onzin, daar heb ik nog nooit van gehoord en dat kan helemaal niet. Het gaat erom dat ik dit meerdere doodzonden vind die vanuit het perspectief van de psycholoog op een andere wijze benoemd moeten worden.

En volgens de topic starter zijn er nog steeds psychologen/sociologen die dit soort dingen te kust en te keur roepen.

Dus wat dat betreft zijn we het met elkaar eens.

Da's een vreemde definitie van een leugen. Niet elke interpretatie of reflectie is een leugen.


Ik zeg nergens dat het een definitie van een leugen is maar ik omschrijf hoe een interpretatie verkeerd tot stand komt.

En ja, elke interpretatie of reflectie is een leugen, om de simpele reden het is een interpretatie, als je echter praat over de bewuste leugen is de interpretatie niet altijd een leugen, het meeste gebeurt gewoon vanuit onwetendheid en onder het mom van het zit mijn tijd wel uit.......
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Interpretatie en liegen

En volgens de topic starter zijn er nog steeds psychologen/sociologen die dit soort dingen te kust en te keur roepen.
Dát is onzin. Evil Lathander heeft dat nergens gezegd. De quote in kwestie was afkomstig van iemand op het forum die (i.i.g. op dat moment) geen psycholoog noch student psychologie was.
En ja, elke interpretatie of reflectie is een leugen, om de simpele reden het is een interpretatie, als je echter praat over de bewuste leugen is de interpretatie niet altijd een leugen, het meeste gebeurt gewoon vanuit onwetendheid en onder het mom van het zit mijn tijd wel uit.......
Met die definitie van wat een leugen is, is iedereen constant aan het liegen. Psychologen dus ook. Dan is liegen dus geen probleem. Klaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Re: Interpretatie en liegen

Een andere vraag die bij mij naar boven schiet, mag een psycholoog/socioloog de waarheid verdraaien tot een leugen?
Neen.
Met die definitie van wat een leugen is, is iedereen constant aan het liegen. Psychologen dus ook. Dan is liegen dus geen probleem. Klaar.
Eerder schreef jij als stellig antwoord op mijn vraag of psychologen de waarheid mogen verdraaien tot een leugen, Neen.

Nu beaam jij weer dat psychologen de waarheid wel verdraaien tot een leugen omdat iedereen dat doet.

Om nou meteen te gaan roepen dat liegen geen probleem is..... jij bent zeker psycholoog?

Goed, schiet mij maar in de kerstboom want ik snap het niet meer en houd het wat dit topic betreft voorlopig even voor gezien.

Misschien dat andere eventuele deelnemers nog wat doodzonden te melden hebben over psychologen/sociologen.

wees gegroet,
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Interpretatie en liegen

Het is niet de bedoeling dat je als psycholoog willens en wetens zit te liegen, daarop antwoord ik inderdaad ontkennend. Als jij echter stelt dat elk interpretatie een leugen is, dan is iedereen constant aan het liegen, want iedereen is constant aan het interpreteren. Een groot deel van wat een psycholoog doet is interpretatie. Daar ontsnap je niet aan. In dat geval kun je daar niet ontkennend op antwoorden.

(Ik studeer inderdaad psychologie, staat in mijn profiel.)

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Re: Interpretatie en liegen

Met die definitie van wat een leugen is, is iedereen constant aan het liegen. Psychologen dus ook. Dan is liegen dus geen probleem. Klaar.
Feit blijft voorop staan dat psychologen etc, etc, gewoon aan het liegen zijn, maw het zijn gewoon leugenaars, hetzij bewust, hetzij onbewust.

wees gegroet,
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Berichten: 2.504

Re: Interpretatie en liegen

Troetel schreef:Feit blijft voorop staan dat psychologen etc, etc, gewoon aan het liegen zijn, maw het zijn gewoon leugenaars, hetzij bewust, hetzij onbewust.

wees gegroet
Slechte ervaring ;)

Of net geen ervaring? Feit is dat psychologen nu eenmaal het grootste deel van de tijd niks tegen jou zeggen, maar enkel vragen stellen en je antwoorden bijhouden, om die dan later dieper te analyseren. Ze gaan een patiënt slechts na onderzoek en herlezing van mogelijke conclusie's op de hoogte stellen.

Zeggen dat alle psychologen leugenaars zijn kan je niet staven, het is niks anders dan eenzijdige blinde haat.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Re: Interpretatie en liegen

Zeggen dat alle psychologen leugenaars zijn kan je niet verantwoorden, dat is niks anders dan eenzijdige blinde haat.
Nou volgens de definitie is een psycholoog gewoon een leugenaar, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een kok, die een visgerecht voor je klaarmaakt en tegen jou zegt dat de vis die op jouw bord ligt gevangen is in de atlantische oceaan en waarbij dit, en daar gaan we maar van uit, zo is.

Dus ik zeg niet dat iedereen liegt, maar psychologen etc etc dus duidelijk wel en heeft niets te maken met eenzijdige blinde haat, zoals ik hierboven al duidelijk aangeef.

wees gegroet,
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Re: Interpretatie en liegen

Met die definitie van wat een leugen is, is iedereen constant aan het liegen. Psychologen dus ook. Dan is liegen dus geen probleem. Klaar.
Zeggen dat alle psychologen leugenaars zijn kan je niet staven, het is niks anders dan eenzijdige blinde haat.
Troetel schreef:Nou volgens de definitie is een psycholoog gewoon een leugenaar, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een kok, die een visgerecht voor je klaarmaakt en tegen jou zegt dat de vis die op jouw bord ligt gevangen is in de atlantische oceaan en waarbij dit, en daar gaan we maar van uit, zo is.

Dus ik zeg niet dat iedereen liegt, maar psychologen etc etc dus duidelijk wel en heeft niets te maken met eenzijdige blinde haat, zoals ik hierboven al duidelijk aangeef.

wees gegroet,
Dus nogmaals niet iedereen liegt maar psychologen etc etc zijn gewoon en dat stel ik hier keihard vast, leugenaars.
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Interpretatie en liegen

Feit blijft voorop staan dat psychologen etc, etc, gewoon aan het liegen zijn, maw het zijn gewoon leugenaars, hetzij bewust, hetzij onbewust.
Dus nogmaals niet iedereen liegt maar psychologen etc etc zijn gewoon en dat stel ik hier keihard vast, leugenaars.
Neen. Dat zijn ze alleen onder jouw zeer brede definitie van liegen, volgens dewelke IEDEREEN gewoon liegt van zodra iemand zijn mond opendoet om iets anders dan een analytische uitspraak (zie Kant) te formuleren. M.a.w. dat iedereen gewoon een leugenaar is, omdat iedereen constant interpreteert.
Nou volgens de definitie is een psycholoog gewoon een leugenaar
Nee, volgens jouw definitie, en alleen dan, is de stelling waar. In alle andere omstandigheden is zo'n stelling pure onzin. Omdat jouw definitie op iedereen van toepassing is, maar daarna doe je wel alsof die alleen op psychologen van toepassing is. Wat wil je in hemelsnaam met zo'n stelling?

Ik splits dit af, want het heeft niets met het topic te zien en het is niet gefundeerd.

Berichten: 56

Re: Interpretatie en liegen

Troetel schreef:Nou volgens de definitie is een psycholoog gewoon een leugenaar, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een kok, die een visgerecht voor je klaarmaakt en tegen jou zegt dat de vis die op jouw bord ligt gevangen is in de atlantische oceaan en waarbij dit, en daar gaan we maar van uit, zo is.

Dus ik zeg niet dat iedereen liegt, maar psychologen etc etc dus duidelijk wel en heeft niets te maken met eenzijdige blinde haat, zoals ik hierboven al duidelijk aangeef.

wees gegroet,
Wat is jouw beroep?

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Re: Interpretatie en liegen

Wat is jouw beroep?
Mijn beroep, ik maak van lood, goud en bestudeer dit als een horlogemaker.

wees gegroet,
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Re: Interpretatie en liegen

En vroeger toen ik nog klein was zal ik maar zeggen, wilde ik leraar worden......maar aangezien ik nu een mens ben van 69 lijkt me dat wat ver gezocht en houd ik het maar bij eerder genoemd beroep.

wees gegroet,
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Berichten: 56

Re: Interpretatie en liegen

Troetel schreef:Mijn beroep, ik maak van lood, goud en bestudeer dit als een horlogemaker.

wees gegroet,
Volgens mij is dat een leugen. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 80

Re: Interpretatie en liegen

Volgens mij is dat een leugen. ;)


Tja, het is maar hoe je het opvat hé
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Berichten: 56

Re: Interpretatie en liegen

Troetel schreef:En vroeger toen ik nog klein was zal ik maar zeggen, wilde ik leraar worden......maar aangezien ik nu een mens ben van 69 lijkt me dat wat ver gezocht en houd ik het maar bij eerder genoemd beroep.

wees gegroet,
Ik ben blij dat jij loodvergouderaar bent geworden want voor leraar ;) had het m.i. niets geworden.

Graag weer terug op het topic en anders hou ik het bij jou voor gezien.

Gesloten