Springen naar inhoud

Gratis wetenschappelijke documentaires

• Log in om te kunnen reageren

Berrius

Berrius

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2009 - 21:16

Kent iemand nog gratis wetenschappelijke documentaires? Over wiskunde, de kosmos of andere interessante onderwerpen?

Bvd.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2009 - 21:24

wat bedoel je met gratis?
De BBC serie Horizon is redelijk interessant en gaat telkens over een andere deelwetenschap

Berrius

Berrius

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2009 - 21:28

wat bedoel je met gratis?
De BBC serie Horizon is redelijk interessant en gaat telkens over een andere deelwetenschap

Gratis te downloaden (daarmee bedoel ik dus, gratis vrijgegeven door de auteur), of te zien via bijv. google video.
Als het een écht goede documentaire is wil ik er ook nog wel voor betalen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2009 - 21:42

Als je deftige documentaires op het internet tegenkomt, is dat meestal omdat auteursrechten genegeerd worden.
Dus je kan net zo goed gewoon een seizoen downloaden.

Horizon zou je wel eens kunnen interesseren. Er zijn minstens een paar afleveringen over kosmos en elementaire deeltjes. Er is ook een interessante aflevering over de laatste stelling van Fermat.

Berrius

Berrius

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2009 - 23:18

Heb zojuist de aflevering over de laatste stelling van Fermat gezien en dit is inderdaad wat ik bedoelde. Als iemand nog meer van dergelijke documentaires kent hoor ik het graag.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 juni 2009 - 02:10

Ted, hier zie je wetenschap (in veel van zijn facetten) aan het werk. Dikwijls ga je plots onderwerpen interessant vinden waarvan je je nooit kon voorstellen dat je ze ooit interessant zou vinden...
Zeker een aanrader ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 juni 2009 - 07:48

Zoek op Carl Sagan 'cosmos' beetje oud maar wel interessant.

http://www.youtube.c...l?feature=chclk

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 28 juni 2009 - 12:08

Ted, hier zie je wetenschap (in veel van zijn facetten) aan het werk. Dikwijls ga je plots onderwerpen interessant vinden waarvan je je nooit kon voorstellen dat je ze ooit interessant zou vinden...
Zeker een aanrader ;)

Nooit van gehoord en door toeval nu bekeken en wel het onderwerp robot surgery dat heel goed werd uitgelegd ,is zeer breed wetenschappelijk en zeer aan te bevelen.
Bedankt voor de verwijzing.

Maggy

Maggy

• >100 berichten
  • 185 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2009 - 19:14

Ik heb vorig jaar van een BBC website een aantal oude Christmas lectures gedownload. Helaas slecht gedigitaliseerd, zowel beeld als geluid slecht.
Er zwerven op Internet de meest bizarre filmpjes over Tesla rond. Geleidelijk krijgt de arme man een helden- of godenstatus aangemeten. Wat niet wegneemt dat hij zeer veel zeer geslaagde experimenten heeft uitgevoerd en een onovertroffen aantal belangrijke patenten op zijn naam schreef.

http://www.vega.org....deo/subseries/8 lectures door Robert Feijnman zijn een aanrader

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5812 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2009 - 19:36

The Elegant Universe:

That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Maggy

Maggy

• >100 berichten
  • 185 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2009 - 22:29

http://www.powersof10.com/
Zoom out from one person on earth to the entire universe, zoom in on that persons body to molecular scale.
Registration required, spam free and worth the small effort.

Tudum

Tudum

• >250 berichten
  • 412 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2009 - 23:56

In search of giants vond ik vorig jaar heel interessante filmpjes. Hier kan je het eerste deel vinden, en van daaruit doorklikken naar de andere twee delen. Daarin worden enkele dingen die te maken hebben met de LHC uitgelegd, maar ik heb zo het vermoeden dat dat echt basis-basis is, en dat je er dus niet zo veel met zult zijn.

En hier vind je het eerste deel van een documentaire over Hubble (en het heelal, als ik het me goed herinner). Maar dat is misschien ook iets te simpel als je al enkele dingen weet over het heelal.

Veranderd door Laura., 10 juli 2009 - 00:00

Vroeger Laura.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures