Twin studie natuurkunde en scheikunde?

Reageer
Berichten: 1

Twin studie natuurkunde en scheikunde?

Weet iemand of je in Nederland nog ergens tegelijkertijd een bachelor natuurkunde en scheikunde kan volgen?

Van natuurkunde/wiskunde/informatica is dit wel mogelijk, maar bovenstaande combinatie kan ik helaas niet

vinden. Beide studies lijken me erg leuk en vandaar dat ik ze graag zou combineren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

Ik heb nog nooit van die mogelijkheid gehoord (in Nederland). Dus ik vrees dat zo'n vooropgezet programma niet bestaat. Je zou het natuurlijk altijd zelf kunnen proberen, maar dan krijg je wel heel veel roosterproblemen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 208

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

In utrecht is het volgensmij wel mogelijk om allebei de bachelors te doen, misschien dat je dan roostertechnisch wat moeilijk komt, maar er valt altijd veel te regelen.

(en vaak als je 2+ studies doet, heb je de hoorcollege toch niet zo hard nodig ;) ... iig ik heb er een hekel aan)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

In utrecht is het volgensmij wel mogelijk om allebei de bachelors te doen
Hoe kom je daarbij? Je kunt de studies aan iedere universiteit volgen, maar de vraag is of ergens een speciaal programma is, precies om roosterproblemen te voorkomen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 208

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

Nou ik studeer(de) daar.

Voor natuurkunde heb je bijna geen aanwezigheidsplicht, en waar je ze wel hebt zijn ze wel soepel als je ergens anders móet zijn. En kun je dat wel regelen. Heb het zelf ook meegemaakt, niet met scheikunde dan. Maar denk als je daar gaat praten dat het wel mogelijk is.

Probeer alleen maar te zeggen, ga ergens praten. Universiteiten zijn meestal wel blij met fanatieke studenten. Dus er valt vast wel iets te regelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

Je suggereerde dat er in Utrecht een twin-programma is voor natuur- en scheikunde; voor de duidelijkheid aan TS: die is er dus niet ;) En ik weet vrij zeker (zoals ik al zei) dat die nergens is in Nederland. Je zult ook aan bijna iedere universiteit - daar is Utrecht niet bijzonder in - beide studies kunnen volgen, maar dan ben je zelf verantwoordelijk voor roosterproblemen. Uiteraard is het altijd mogelijk en raadzaam om te overleggen met de studieadviseur van de betreffende universiteit, en ze zullen zeker bereid zijn je te helpen. Aanwezigheidsverplichtingen zullen nog de minste zorgen zijn. Feit is dat het erg lastig wordt als er geen speciaal programma is. Vooral bij scheikunde heb je in het eerste jaar laboratoriumwerk dat tijdrovend is en dat je nu eenmaal niet thuis kunt doen.

Mijn advies: neem contact op met een universiteit (of meedere) en leg je vraag voor.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer