[scheikunde] junkfood

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 33

[scheikunde] junkfood

ey

een kort snel vraagje

tot welke scheikundige groep kan men junkfood rekenen?

ik heb al bekeken dat het vooral uit cholesterol, suikers, cafeine en phenylalanine bestaat maar ik kan niet echt komen tot welke scheikundige groep het hoort.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: [scheikunde] junkfood

toni91 schreef:ey

een kort snel vraagje

tot welke scheikundige groep kan men junkfood rekenen?

ik heb al bekeken dat het vooral uit cholesterol, suikers, cafeine en phenylalanine bestaat maar ik kan niet echt komen tot welke scheikundige groep het hoort.
Kun je wel nagaan tot welke scheikundige groep de bestanddelen van junkfood behoren? Zo ja, dan is daarmee je vraag beantwoord.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 817

Re: [scheikunde] junkfood

Junkfood is de naam die wij geven aan bepaalde types voedsel.

Deze bestaan uit verschillende componenten. Zoals jij al aanhaalt suikers, vetten, etc etc...

Ongetwijfeld zullen er eiwitten in vleesproducten zitten, en andere stoffen afhankelijk van het soort eten dat je bespreekt.

Het is als vragen:

tot welk type speelgoed behoort een speelgoedwinkel?

Ieder afzonderlijk speeltje behoort tot een groep, maar het geheel heeft geen groep. Dat is een verzameling van verschillende dingen.

Hetzelfde met junkfood.

Er zitten verschillende soorten moleculen (en waarschijnlijk ook zouten, minerale componenten ed. in), maar er is geen chemische groep 'Junkfood'.
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [scheikunde] junkfood

@ TS, wat bedoel je met scheikundige groep? Toevallig de groepen (halogenen, metaloiden, aardalkalimetalen etc.) uit het periodiek systeem?

Verder, de stoffen caffeine, suiker, cholesterol en phenylalanine zijn totaal verschillend en kunnen naar mijn mening dan ook niet zomeer in eenzelfde 'groep' worden geplaatst.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer