Springen naar inhoud

Uitspraak heraclitus

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Troetel

Troetel

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juni 2009 - 00:13

Heraclitus,

Deze is bekend om zijn uitspraak dat de meeste mensen slecht zijn. Heraclitus was ervan overtuigd dat de mensen alleen onder dwang datgene doen wat goed voor hen is.

Met de eerste uitspraak ben ik het volledig eens, de tweede trap ik weg als een rotte appel....
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.

Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 juni 2009 - 00:18

Deze is bekend om zijn uitspraak dat de meeste mensen slecht zijn. Heraclitus was ervan overtuigd dat de mensen alleen onder dwang datgene doen wat goed voor hen is.

Is dat zo?

Met de eerste uitspraak ben ik het volledig eens, de tweede trap ik weg als een rotte appel....

Fijn, maar waarom?

Benedict Broere

Benedict Broere

• >250 berichten
  • 509 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juni 2009 - 03:06

Heraclitus was een nogal eigenzinnig aristocraat die zich stoorde aan de relatieve domheid/irrationaliteit van zijn medeburgers. En verder heeft hij een aantal ideeen in de wereld gezet, waar de hele verdere filosofie over heeft nagedacht en nog nadenkt. En volgens mij was hij niet bepaald een makkelijk mens, niet bepaald aimabel, eerder nogal een brombeer. Socrates zag hem als een van de diepzinnigste denkers tot dan toe.
Het uiteengaande en het samenkomende en daaruit de schoonste harmonie - Heraclitus

Troetel

Troetel

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juni 2009 - 05:48

Is dat zo?
Fijn, maar waarom?

Sorry ypsilon, ik denk dat het weing zin heeft om op jouw vragen in te gaan, de regels er even op nagekeken en de volgende zin sprong nogal naar voren:Wij hebben altijd gelijk Het klinkt lomp, maar het is zo.

Aangezien er diverse topic's van mij gesloten zijn onder het mom van wij hebben altijd gelijk,(verpakt in een mooi jasje) buiten de persoonlijke pb's die ik heb gekregen met de meest mogelijke overtrokken onzin erin opgeschreven.

Denk ik dat dit forum en het beleid wat hier gevoerd wordt al genoeg zegt over de uitspraken van Heraclitus namelijk dat de meeste mensen slecht zijn. Heraclitus was ervan overtuigd dat de mensen alleen onder dwang datgene doen wat goed voor hen is.

Ik pleit dan ook voor een nieuwe naam voor wetenschapsforum, nl, heraclitusforum....

Veranderd door Troetel, 26 juni 2009 - 05:50

Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.

Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 juni 2009 - 07:31

De passage "Wij hebben altijd gelijk" heeft alleen maar betrekking op de regels, op de etiquette van het forum, niet op de inhoud van berichten. Het geeft geen pas om de communicatie van het team met jou in het openbaar "onzin" te noemen, nadat je je er eerder mee akkoord verklaarde.

Als je dit topic op onderbouwde wijze kunt hervatten kan dat. Als je feedback wil geven, kan dat in het feedbackforum, of via pb aan een moderator of aan Miels.

Hier komt een slotje.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures