Sluierstaartvissen vrijlaten in grote vijver?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Sluierstaartvissen vrijlaten in grote vijver?

Hallo,

ik heb thuis 4 sluierstaartvissen, 2 in een vierkant bakje en 2 in een ronde kom.

2 ervan zijn sluierstaarten met van die bolle ogen, de andere niet.

Nu heb ik wel medelijden met die beestjes omdat ik het zielig vind dat ze hun hele leven in die kom moeten blijven.

op 15 min van mijn huis is echter een hele grote vijver bij een restaurant waar er ook veel karpers, waterhoentjes enzo zitten.

Ik zie ook dat er heel wat alg aan de bodem hangt.ook zitten er waterlelies.

Nu vroeg ik me dus af indien ik de vissen daar in steek, of ze het zouden overleven..

Bedankt voor het antwoord!

groetjes,

Melanie

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Sluierstaartvissen vrijlaten in grote vijver?

De ene goudvisvariant kan er al wat beter tegen dan de andere. In het algemeen gedijen sluierstaarten niet fantastisch goed in een buitenvijver. Kun je misschien eens precies zeggen welke soort sluierstaart je hebt?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 3

Re: Sluierstaartvissen vrijlaten in grote vijver?

hallo,

na lang twijfelen heb ik een aquarium gekocht met filter, plantjes enz.

de bak is nu heel wat groter en ze zien er gelukkiger uit, ook voor mij is het leuker om naar te kijken nu.

toch bedankt voor je antwoord!

groetjes,

Melanie

Berichten: 128

Re: Sluierstaartvissen vrijlaten in grote vijver?

Goed gedaan!

Mag ik twee algemene tips geven:

1. Neem geen sluierstaarten of andere mutant-vissen. De dubbele staarten en bolle ogen zijn eigenlijk ongelukjes en worden gekweekt en verkocht omdat mensen het mooi vinden. De integriteit van de dieren is hiermee aangetast en het fysiologisch / anatomisch functioneren niet optimaal.

2. Houd geen vissen in kommetjes. Meestal zijn ze te klein, en meestal heeft men geen waterstroming en onvoldoende plantjes en schuilmogelijkheden aangebracht.
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.

Berichten: 3

Re: Sluierstaartvissen vrijlaten in grote vijver?

hallo,

hmm dit wist ik niet, ik heb ze al reeds gekocht, had ik dit geweten dan had ik dit misschien niet gedaan.

en een kleine bak is het niet, er zit 60 liter water in met filter en zuurstofpompje,3 plantjes, schuilmogelijkheid en grind om in te zoeken.

Dit heb ik gedaan omdat ik juist vond dat ze niet in een gewone bokaal hoorden te zitten.

ze bewegen heel veel, scharrelen in het grind, eten van de plant en zitten veel in mijn kruikje;) leuker voor mij en voor hen dus.

bedankt voor je reactie

Reageer