Springen naar inhoud

Anti-zwaartekracht

• Log in om te kunnen reageren

Robin4

Robin4

• >25 berichten
  • 70 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juni 2009 - 16:30

op wiki las ik over de anti-zwaartekracht,ik heb dan verder proberen googelen,maar niets gevonden

is zwaartekracht dan echt de tegengestelde kracht van zwaartekracht,of is het iets anders en klopt het niet wat ik zeg?

aub graag antwoord

Robin4

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44844 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 juni 2009 - 19:35

is zwaartekracht dan echt de tegengestelde kracht van zwaartekracht,of is het iets anders en klopt het niet wat ik zeg?

Ik snap niet eens wat je hier probeert te zeggen..... "is appel het tegengestelde van appel?" ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

gouwepeer

gouwepeer

• >250 berichten
  • 299 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juni 2009 - 20:25

Dit heb ik via google kunnen vinden:

Donkere energie is een nog onbekende vorm van energie in het heelal die verantwoordelijk is voor de versnelling van de uitdijing van het universum. Donkere energie is overal en gelijkmatig verdeeld in het heelal. Het gedraagt zich alsof het een negatieve zwaartekracht uitoefent.

login: yes
password: I don't know, please tell me
password is incorrect
login: yes
password: incorrect

Robin4

Robin4

• >25 berichten
  • 70 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juni 2009 - 16:06

ik bedoelde is appel het tegenovergestelde van anti-appel

sorry

MacHans

MacHans

• >250 berichten
  • 500 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2009 - 10:20

is antizwaartekracht dan echt de tegengestelde kracht van zwaartekracht,of is het iets anders en klopt het niet wat ik zeg?

Zwaartekracht trekt aan, antizwaartekracht stoot af. Zwaartekracht wordt zwakker naarmate de afstand toeneemt, antizwaartekracht wordt juist sterker. Het is dus in verschillende opzichten het tegenovergestelde van 'normale' zwaartekracht. Omdat antizwaartekracht zwakker wordt naarmate de afstand afneemt, heeft het vrijwel geen invloed op bijvoorbeeld de banen van de planeten in ons zonnestelsel. Maar op grote schaal is antizwaartekracht waarschijnlijk verandwoordelijk voor de expanse van het Heelal.

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 juni 2009 - 10:58

We moeten toch opletten dat we de zaken niet door elkaar halen. Enerzijds heb je een niet-verdwijnende kosmologische constante, die niet als een extra kracht maar als materie met een welbepaalde toestandsvergelijking gezien kan worden, en die verantwoordelijk is voor een versnelde expansie. Anderzijds heb je het concept van anti-zwaartekracht, dat een verzamelnaam is voor technologiŽn om op vernuftige manier zwaartekracht niet-aantrekkend te maken. De reden voor het bestaan van dit concept is dat men met Newtons wetten weinig inzicht had in de fysische werking van zwaartekracht (en het was dus gewoon een rare onderstelling dat zwaartekracht altijd aantrekt). Met algemene relativiteit is zo'n onderstelling er niet, en anti-zwaartekracht wordt door de meeste wetenschappers dan ook eerder als fantasie dan als wetenschap gezien.

longfun

longfun

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2009 - 15:54

op wiki las ik over de anti-zwaartekracht,ik heb dan verder proberen googelen,maar niets gevonden

aub graag antwoord

Robin4

http://www.qualight.com/
bezoek zeker het forum
de link bevind zich eveneens pop deze pagina

Veranderd door longfun, 29 juni 2009 - 15:55

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 juni 2009 - 16:14

Dit is de website van een bedrijf (geheel terzijde: ik vraag me af welke werkende producten ze precies leveren, en indien ze dat niet doen welke artikels ze in een peer-reviewed journal hebben gepubliceerd). Kan je toelichten waar daar een wetenschappelijke bespreking van anti-zwaartekracht kan worden gevonden?

MacHans

MacHans

• >250 berichten
  • 500 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 juni 2009 - 09:36

De inflatietheorie maakt toch ook gebruik van antizwaartekracht? Ik meende dat de theorie zegt dat er vlak na de Oerknal een nog niet bekend veld -een inflatonveld- ontstond, dat antizwaartekracht genereerde, en zorgde voor een enorme (tijdelijke) expansie.

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 juni 2009 - 10:04

Het inflaton is, net als de kosmologische constante, materie met de juiste toestandsvergelijking om voor snelle expansie te zorgen (als je het kort wil samenvatten toch, maar zie hier voor een zeer heldere inleiding tot inflatie). Antizwaartekracht is een verouderde fantasie over de zwaartekracht zelf (nl. zouden we de zwaartekracht zo kunnen 'engineeren' dat ze verdwijnt, wat bij elektrische krachten mogelijk is). Misschien dat sommige mensen dit als antizwaartekracht benoemen, maar het is niet wat er in de klassieke zin mee bedoeld werd.

marcus

marcus

• >250 berichten
  • 283 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 30 juni 2009 - 12:19

levitatie...

Mooi voorbeeld van levitatie in dit verband. Anders dan bij de meeste soorten levitatie zie je een spin en een orbitatie van de roller. Op de grotere rol is een magneet print aangebracht maar dat zou zijn als een soort doorgaand golfpatroon.
Zoals ik het begrijp geeft dat bijv de ring als klok opvattend op twaalf uur een bepaalde magnetische richting (zuid-noord) dwars op de looprichting van de ring. een stukje verder Op 2 uur (bijv) is die richting omgekeerd. Daar tussen zou de richting dan draaien zoals wanneer je een magneet een rotatie geeft.

Bijv als je een groot aantal magneten op een rij monteert, als de bielzen van een spoorlijn tov een spoor en met de polen om en om van richting. Dan zou je schijnbaar hetzelfde krijgen maar slechts schijnbaar want halverwege tussen de magneten is er geen richtingsverandering van het magnetisch veld, je hopt dan van de ene magneet naar de andere terwijl het hier meer om een doorgaande golf gaat (of in ieder geval zou gaan). Bij de golf die je zou realiseren met statisch tegengesteld opgestelde magneten op een lijn ontstaat niet (even het voorbeeld van een spoorlijn met bielzen aanhoudend) halverwege de magneten een magnetisch veld met een richting parallel aan het spoor van de ene magneet naar de volgende.

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 juni 2009 - 13:26

Dit heeft hier mee te maken. Bemerk de subtiele maar belangrijke zin

There is no independent verification of these claims.

Indien we dit topic niet wetenschappelijk houden zal het een snelle dood kennen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures