Gemuteerde muggen???

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Gemuteerde muggen???

Ik ben ten einde raad, daarom heb ik een beroep gedaan op dit wetenschappelijk forum. Ik word namelijk "gevolgd" door muggen. Ze blijven constant rond mij zoemen. Het rare aan de zaak is dat ik nog geen enkele beet heb. ik heb al zeker 10 verschillende afweermiddelen gebruikt, allemaal zonder eninge doeltreffendheid. Ik hoor ze wel, maar zie ze nooit (of bijna nooit). Mensen rond mij zeggen dat het gewoon in m'n hoofd zit, maar het blijft maar gebeuren. Zelfs als ik rustig naar het toilet wil gaan blijft een mug rond mijn hoofd zoemen. Hoe kan dit nu? Zijn dit een soort gemuteerde muggen? Of een ander soort insect? Hopelijk kan iemand mij hier helpen...

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Gemuteerde muggen???

Hmm.. Aangenomen dat dit serieus is, lijkt het mij toch dat het in je hoofd zit. Als niemand anders een mug ziet en jij dus ook niet, dan zijn ze er ook niet. Je geeft aan dat je het constant en dus overal hoort, dus het zal wel niet iets zijn in je huis wat een zoemend geluid maakt. Daarom neem ik aan dat het iets psychisch moet zijn.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Re: Gemuteerde muggen???

misschien voor een stuk wel, maar vroeger had ik ook al last van muggen die rond mij bleven zoemen. Rond mijn hoofd dan vooral. En dat was zeker niet ingebeeld, want toen beten ze nog. Kan het niet ergens zijn dat een bepaalde geur ze aantrekt ofzo. Of dat ze gelokt worden door iets. Misschien een bepaalde kleur...

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Gemuteerde muggen???

Sommige mensen zijn aantrekkelijker voor muggen dan andere, dus dat kan best voor jou ook gelden. Misschien heb je in het verleden zoveel te maken gehad met muggen dat je die zoemtoon op de een of andere manier hebt vastgezet in je hoofd. Maar ik ben geen psycholoog, dus dat zijn maar speculaties.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Gemuteerde muggen???

Als je je oren dichthoudt, hoor je de zoem dan nog steeds? Als het niets uitmaakt, dan zit het dus in je hoofd. Anders is er waarschijnlijk toch iets buiten je hoofd wat zoemt (of het nou een mug is of wat anders). Heb je het ook als het kouder is dan tien graden? Dan is het iig ook geen insect. Misschien kan je dit uittesten door een tijdje in een koelcel te gaan staan.

Kom je vaak op lawaaiige plekken? (Bijv. disco of bouwplaats.) Of heb je oorontsteking gehad? Het kan ook een beschadiging zijn van je gehoorzenuw.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: Gemuteerde muggen???

Ja, het zal wel in mijn hoofd zitten.... Alhoewel het eigenaardig veel op een zoemend muggengeluid lijkt. Misschien ergens een beschadiging in mijn oren.

Van een discotheek zal het probleem waarschijnlijk wel niet komen, want het is middenin de examens begonnen. En dat is namelijk niet echt de fuifperiode. Ik zal een bezoek aan de dokter brengen. Zien wat dat oplevert. Alvast bedankt voor de uitleg en de tips.

Re: Gemuteerde muggen???

Heb je een vijver? Een paartje zonnebaarzen schijnt wonderen te doen. Die eten graag muggenlarven. Bovendien leggen ze ieder jaar max. 2900 eitjes zodat er altijd genoeg zonnebaarzen zijn om de muggenoverlast terug te dringen. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnebaars en http://nl.wikipedia.org/wiki/Mug

Ik hoor vaak dat vitamine B pillen helpen, meer weet ik hier niet over.

Wel weet ik dat zweetgeur een rol speelt. Het gaat om bacterien op de huid die zweet na een dag naar kaas laten ruiken. Muggen schijnen zelfs te reageren op Limburgse kaas.

Re: Gemuteerde muggen???

Cassanne schreef:Als je je oren dichthoudt, hoor je de zoem dan nog steeds? Als het niets uitmaakt, dan zit het dus in je hoofd. Anders is er waarschijnlijk toch iets buiten je hoofd wat zoemt (of het nou een mug is of wat anders). Heb je het ook als het kouder is dan tien graden? Dan is het iig ook geen insect. Misschien kan je dit uittesten door een tijdje in een koelcel te gaan staan.

Kom je vaak op lawaaiige plekken? (Bijv. disco of bouwplaats.) Of heb je oorontsteking gehad? Het kan ook een beschadiging zijn van je gehoorzenuw.
Hoor je het ook in de winter bij temperaturen onder nul?

Reageer