Onderzoek naar seksualteit en religie, universiteit utrecht

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Onderzoek naar seksualteit en religie, universiteit utrecht

De faculteit Sociale Wetenschappen van de Universiteit Utrecht voert een onderzoek uit naar de invloed van seksuele voorkeur en religie op psychisch welzijn, met als doel het verbeteren van de hulpverlening. Hiervoor worden participanten gezocht die een digitale vragenlijst in willen vullen. Deze vragenlijst is anoniem en kan op elk moment (zonder consequenties) worden gestopt.

Afbeelding

Het invullen duurt ongeveer 15 minuten en gebeurt op vrijwillige basis. Voor meer informatie of als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met de onderzoekers via een pb naar ondergetekende of mail naar het e-mailadres te vinden op de site van de enquête. Om mee te doen aan het onderzoek, klik hier.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Onderzoek naar seksualteit en religie, universiteit utrecht

Hallo onderzoeksteam,

Welkom op WSF. Ik heb het e-mailadres uit jullie post verwijderd, vooral om te vermijden dat jullie ten prooi zouden vallen aan spam. Kunnen jullie hier achteraf ook laten weten waar de onderzoeksresultaten gepubliceerd zullen worden?

Aangezien het onderzoek als doel heeft om de hulpverlening te verbeteren, neem ik aan dat jullie op zoek zijn naar participanten uit Nederland (en geen Belgen)?

Berichten: 2

Re: Onderzoek naar seksualteit en religie, universiteit utrecht

ypsilon schreef:Hallo onderzoeksteam,

Welkom op WSF. Ik heb het e-mailadres uit jullie post verwijderd, vooral om te vermijden dat jullie ten prooi zouden vallen aan spam. Kunnen jullie hier achteraf ook laten weten waar de onderzoeksresultaten gepubliceerd zullen worden?

Aangezien het onderzoek als doel heeft om de hulpverlening te verbeteren, neem ik aan dat jullie op zoek zijn naar participanten uit Nederland (en geen Belgen)?
Wat betreft de spam op het mailadres valt het wel mee, maar op deze manier kan het ook!

De onderzoeksresultaten zullen niet op het internet gepubliceerd worden, maar geïnteresseerden mogen ons altijd mailen (via het op de site of in ons profiel terug te vinden mailadres). Dan sturen wij de resultaten op.

Het onderzoek is iets uitgelopen, dus mensen kunnen begin augustus de resultaten verwachten.

Wat betreft de participanten: wij zoeken inderdaad in principe alleen mensen uit Nederland. Dit heeft niet zo zeer te maken met de hulpverlening, als wel met mogelijke culturen in alle groepen, die gemiddeld (ongeveer) gelijk moeten zijn. Dat voorkomt ruis in de resultaten. Een technisch verhaal dus.

Alvast dank voor een ieder die de vragenlijst invult!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Onderzoek naar seksualteit en religie, universiteit utrecht

Wat betreft de participanten: wij zoeken inderdaad in principe alleen mensen uit Nederland. Dit heeft niet zo zeer te maken met de hulpverlening, als wel met mogelijke culturen in alle groepen, die gemiddeld (ongeveer) gelijk moeten zijn. Dat voorkomt ruis in de resultaten. Een technisch verhaal dus.
Dat bedoelde ik ook ;) Als het gaat om hulpverlening in Nederland, dan wil je ongetwijfeld een steekproef die wat representatief is voor (een deel van) de Nederlandse populatie. Het zou moeten lukken dat een Belg daarin een enorme uitschieter zou zijn, maar toch... Enfin, aan mij heb je dan verder niet zo veel, helaas.

Reageer