Springen naar inhoud

Aether versus higgs-veld

• Log in om te kunnen reageren

Paul_1968

Paul_1968

• >250 berichten
  • 603 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2009 - 22:24

( Omdat het tegelijkertijd gaat over QM en SRT/ART moet ik dit onderwerp op een hoger niveau plaatsen, denk ik )

Ik ben me de laatste tijd aan het inlezen in deze onderwerpen die (volgens mij) duidelijk verwantschap hebben.
Ik beweer dus niet dat ik geen verschillen zie, maar ik wil een beter beeld krijgen van de verschillen en overeenkomsten. Dat dat gezochte medium niet bestond uit waarneembare materie is wel duidelijk.
Het wordt spannend in Geneve wanneer de meetgegevens weer verzameld kunnen worden.
De Bericht bekijken
Voor Einstein waren de natuurkundigen ervan overtuigd dat er een soort Ether(achtergrond) bestond in de ruimte waar alle lichamen en E.M. golven zich in bewogen....[/quote]
Hierop zag ik reacties van mensen die beter zouden moeten weten dat gekromde ruimte puur wiskundig is en niet waarneembaar. Ik geloof niet dat dit nog steeds waar is, na waarnemingen van gravitational lensing en het Mercurius-experiment.

Ik denk dat de verschillende rollen die de Wiskunde in de Natuurkunde speelt hier verwarring kan veroorzaken.
Misschien kan dit beter in een andere Topic uitgewerkt worden.
( kortgezegd is de Wisk. bij QM lijdend maar in de rest van de Natuurkunde zijn waarnemingen het uitgangspunt. SRT en ART zijn hierop een soort uitzondering. Reacties hierop dus graag in een ander Topic )
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures