Synesthesie onderzoek

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 6

Synesthesie onderzoek

Beste allemaal,

Voor een onderzoek naar synesthesie aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam ben ik op zoek naar Grapheme-color synestheten (je dient dus cijfers en/of letters in kleur te zien). Je zult tijdens dit onderzoek gescand worden in een fMRI scanner, terwijl je allerlei taken uitvoert. Er zal onder meer een stroop-achtige taak worden gepresenteerd. Die stroop taak houdt in dat je als je bijvoorbeeld de letter "T" in het rood ziet, ik die ga presenteren in rood, of een andere kleur. De taak aan jou als proefpersoon is het benoemen van de kleur van de letter, en dus niet de kleur die je ziet d.m.v. je synesthesie.

Voor de deelnemers is er een reiskostenvergoeding én een vergoeding van 25 euro beschikbaar. Het onderzoek zal naar verwachting ongeveer 1 uur duren. De eerste scans zullen beginnen in september, maar zullen druppelsgewijs plaatsvinden, dus er zullen ook nog scans in bijvoorbeeld december plaatsvinden.

Dus:

-> Ben je "grapheme-color" synestheet en zie je (enkele) cijfers en/of letters in kleur?

-> Vind je het leuk mee te werken aan een onderzoek naar synesthesie ? (En een plaatje van je hersenen zien?)

-> Wil je hiervoor naar Rotterdam komen?

-> Wil je op een leuke manier ook nog een leuk bedrag ontvangen?

Stuur dan een mailtje naar mij! Vermeld aub als onderwerp "Synesthesie".

Mailadres: -knip, e-mailadressen niet toegestaan-

Ik zou jullie hulp enorm op prijs stellen!

Alvast bedankt,

Hugo Aben

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Synesthesie onderzoek

Crossposten is niet toegestaan.

Deze gaat op slot.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gesloten