Springen naar inhoud

Maizena experiment

• Log in om te kunnen reageren

jurgenver

jurgenver

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2009 - 08:40

hallo,

ik ga binnenkort een proefje doen met maizena. Voor degene dat de proef kennen : lopen over zo'n badje gevuld met een suspensie van maizena en water. Nu vroeg ik af wat de verhoudingen zijn , en hoe ik het beste het badje maak. Welke manier van doseren etc...

dankjewel

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juli 2009 - 10:58

Je hebt HEEL veel maizena nodig, en een beetje water, het moet echt een dik papje zijn. Probleem is dat het roeren ongelooflijk moeilijk gaat, omdat het hard wordt zodra je er doorheen roert (daarom kan je er ook op staan). Hoe groot wil je het hebben? Je kan natuurlijk laten zien dat je erop loopt door een grote ovenschaal te nemen waar je op de plaats gaat lopen (om en om je voet omhoog doen) en dan zie je dat je kan blijven staan.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

jurgenver

jurgenver

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2009 - 17:56

het moet geen zwembad zijn hoor, ik had gedacht aan een bassin vullen en dan in de grond steken zodat er over gelopen kan worden

maar kan je mij een idee geven van de verhouding maizena/water , want HEEL veel kan vanalles betekenen

bedankt !

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juli 2009 - 18:54

Neem ongeveer 4 liter water en 5 kg maizena, dan lukt het waarschijnlijk net.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

jurgenver

jurgenver

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2009 - 08:41

oke

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures