Springen naar inhoud

seks voor de lol

• Log in om te kunnen reageren

Michael Tuk

Michael Tuk

• >100 berichten
  • 206 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juni 2005 - 23:33

[of-topic]
Dieren hebben geen plezier in sex of wat dat betrefd het leven op zich.

Uiteraard ben ik het hiermee totaal oneens. Vreemd genoeg ben je hier nogal stellig in. Wat dit betreft mag je er wel een nieuwe topic over openen.
Wat niet kan bestaat niet.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juni 2005 - 10:03

Je zegt dat je het hier totaal mee oneens bent. Bedoel je dat alle dieren plezier beleven aan sex?

Dat lijkt me een beetje sterk. Voorbeeld: bidsprinkhaan: Sinds wanneer is het leuk om je kop eraf te laten trekken?

Ik ben van mening dat alle dieren (op een paar uitzonderingen na) slechts hun instinct volgen wanneer ze seks hebben en dit puur doen uit overlevingsdrang van de soort.
"Meep meep meep." Beaker

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juni 2005 - 10:08

Volgens mij volgt elk dier, inclusief de mens, zijn instinct bij het hebben van seks. Dat sommige soorten er "lol" aan beleven is een bijzaak, al kun je het misschien opvatten als een middel van de evolutie om de drang tot voortplanting te stimuleren.

Maar er zijn beslist andere diersoorten dan de mens die er lol aan beleven, bijvoorbeeld de bonobo aap.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juni 2005 - 12:04

Ik ben het met je eens Rogier. Dit is simpel een kwestie van hormonen. Wat wel het geval is dat sommige dieren (mensen bonobo's en dolfijnen) seks kunnen hebben puur voor het genot dat het levert.
"Meep meep meep." Beaker

• Gast

Geplaatst op 22 juni 2005 - 16:21

Ik denk dat jullie topic gaat eindigen op een filosofie over wat 'plezier' juist is... Enkel hormonen??

Michael Tuk

Michael Tuk

• >100 berichten
  • 206 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2005 - 21:48

Ik ben van mening dat alle dieren (op een paar uitzonderingen na) slechts hun instinct volgen wanneer ze seks hebben en dit puur doen uit overlevingsdrang van de soort.

Er zijn geen uitzonderingen.
Alle instincten zijn ontstaan omdat ze een positieve overlevingswaarde hadden. Elk instinct is een erfelijke rangschikking van hersencellen, die bepaalde handelingen in gang zet. Deze circuits hebben ook verbindingen met plezier-pijncentra in de hersenen, die sensaties teweegbrengen. Doen waartoe een instinct aanspoort geeft plezierige sensaties. Niet doen waartoe een instinct aanspoort geeft min of meer onplezierige sensaties.
Een plezierige sensatie als seks, is niets anders dan lol. En dat gaat op voor zowel dieren als mensen.

(Trouwens, die kop van de bidsprinkhaan wordt er pas afgegeten als hij zijn 'pleziertje' gehad heeft.)
Wat niet kan bestaat niet.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juni 2005 - 22:02

[oftopic mode]

Trouwens, die kop van de bidsprinkhaan wordt er pas afgegeten als hij zijn 'pleziertje' gehad heeft

Nee dat is zeker niet het geval. De kop wordt eraf gebeten en dan pas hebben ze seks. Hij kan dit toch omdat er in zijn achterlijf een reserve hersens heeft zitten. (heel klein dat wel)

[/oftopic mode]

Dat alle seks in eerste instantie puur instict (overlevingsdrang) was, dat ben ik totaal met je eens. Echter er zijn een aantal dieren zo ver geevolueerd dat ze seks puur voor de lol hebben. Dolfijnen bijvoorbeeld hebben seks terwijl het vrouwtje niet in haar vruchtbare periode zit. Bij bijna elke andere diersoort is dit niet het geval. Daar komt nog bij dat mannelijke koala beren aan zelfbevredeging doen. Wat zou het nut hiervan dan zijn? plezier? Opluchting? Oefenen?
"Meep meep meep." Beaker

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 juni 2005 - 08:43

Drie dingetjes:

Opzich is het beter voor de bevruchting als het zaad van de man vers is. Dus als je kinderen zou willen maken, dan zou het juist verstandig zijn om van te voren te masturberen (wel natuurlijk lang genoeg ervoor om weer opnieuw zaad aan te maken).

Volgens mij is het zo fijn 'gemaakt' zodat dieren het maar blijven doen. Zodra dieren alleen meer seks willen hebben is dat natuurlijk een evolutionair voordeel.

Misschien zijn er maar een paar diersoorten die het puur voor de lol doen, maar volgens mij doen gewone dieren ook vaak aan seks zonder dat daar nakomelingen uit moeten komen. Ze denken er alleen niet zo over na. Misschien is dat wel het grootste verschil, wij moeten er over na gaan denken of het voor de plezier is of niet. Niet geschoten altijd mis zeg ik maar altijd.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2005 - 14:42

[oftopic mode]

Nee dat is zeker niet het geval. De kop wordt eraf gebeten en dan pas hebben ze seks. Hij kan dit toch omdat er in zijn achterlijf een reserve hersens heeft zitten. (heel klein dat wel)

Offtopic: waarom wordt dat hoofd er afgebeten?
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 juni 2005 - 14:45

Geen flauw idee. Zo schijnt het vrouwtje aan te geven dat ze klaar is voor de geslachtsgemeenschap. Echer het hoe en waarom weet ik niet.

Ontopic:
Dat dieren het plezierig vinden, dat zal best. Neem nu even als voorbeeld een hond: als een teef loops is zal de reu haar bestijgen. Op alle andere momenten zal de reu dat niet doen. Mocht dit toch gebeuren dan wijst de teef de reu af.
"Meep meep meep." Beaker

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2005 - 14:47

Een soort haalt er evolutionair toch voordeel uit als ze plezier hebben in seks. Dat insecten dat niet hebben is misschien omdat ze plezier niet kunnen voelen. Pas wanneer een diersoort hoog gevorderd is (type aap of dolfijn) kunnen ze plezier voelen.

Maar er zijn beslist andere diersoorten dan de mens die er lol aan beleven, bijvoorbeeld de bonobo aap

Denk je nu echt dat ze plezier hebbn in die paar seconden? Ze moeten er zelfs nog bij schreeuwen...

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 juni 2005 - 14:50

Denk je nu echt dat ze plezier hebbn in die paar seconden? Ze moeten er zelfs nog bij schreeuwen...

Ik ben van mening dat dat wel het geval is. Een of andere studie schijnt dit te hebben aangetoond (vraag me niet naar een bron, want dat weet ik niet meer :?: )

waarom zou je niet in een paar seconden plezier kunnen hebben? Waarom zou iets minder plezierig worden als je erbij schreeuwt? Beetje vreemde argumenten.

(Ps. varkens hebben orgasmes die 30 :shock: minuten duren)
"Meep meep meep." Beaker

timwaagh

timwaagh

• >250 berichten
  • 293 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2005 - 15:23

volgens mij gaat deze discussie over iets wat de moderne wetenschap nog bij lange na niet kan begrijpen en zal dus geen duidelijke winnaar kennen.

Dimevil

Dimevil

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2005 - 15:50

Dat lijkt me een beetje sterk. Voorbeeld: bidsprinkhaan: Sinds wanneer is het leuk om je kop eraf te laten trekken?

helemaal niet leuk; maar de energie die het vrouwtje uit het lichaam van het mannetje haalt zort er wel voor zal ze meer energie kan steken in het produceren van eitjes, meer dooier => meer kan op overleving
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 juni 2005 - 13:57

Geen flauw idee. Zo schijnt het vrouwtje aan te geven dat ze klaar is voor de geslachtsgemeenschap. Echer het hoe en waarom weet ik niet.

Volgens mij is dat omdat het mannetje dan helemaal los gaat, dan pas vind de uitwisseling van zaad plaats, zeg maar.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures