Knock-out

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 510

Knock-out

Is knock out gaan gevaarlijk? Let wel op, ik heb het over knock out gaan d.m.v. een klap/ trap tegen het hoofd, hals en of hart. Niet d.m.v. flauwvallen omdat je een spinnetje ziet of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Knock-out

Je raakt bewusteloos door een reden. Het knock-out gaan op zich zal niet zo heel veel kwaad kunnen. De klap die daar verantwoordelijk voor is kan natuurlijk zorgen voor hersenletsel oid.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 510

Re: Knock-out

Wat kan ik exact onder hersenletsel verstaan? Het afsterven van hersencellen? Of hersenschuddingen, of bestaat er ook kans op blijvend letsel?

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Knock-out

Bij het iemand knock out slaan mik je meestal naar de zijkant in de buurt van de kin. Je hoofd draaid nu heel erg snel de andere kant op, maar je hersenen en deel van het ruggenmerg blijft stil staan en knalt dus hard tegen de andere kant van de binnen schedel.

Conclusie: Ja, je krijgt hier met een beetje pech echt wel schade van. Meestal is dit geen blijvende schaden. Maar als je pech hebt wel.

ps. ik ben nog nooit knockout geslagen of heb iemand knockout geslagen hoor. Gewoon een keertje zelfverdedeging volgen is meer dan genoeg om deze nutteloze weetjes te leren kennen. ;-)

Berichten: 65

Re: Knock-out

Door dit onderwerp vraag ik me iets af, het was juist niet wat K.Jansen bedoelde, maar het is een beetje onzin om voor deze vraag een nieuwe topic te openen. Dus hier is eigenlijk mijn vraag. Er zijn mensen die voor de gein nep gaan flauwvallen. Dit doen ze door middel van door hun knieen te gaan en heel erg te gaan hijgen (zuurstoftekort neem ik aan?) vervolgens blazen ze heel hard op hun duim en vervolgens gaan ze knock out. Mijn vraag was nou of dit onschadelijk is voor de hersenen... Want op zich lijkt het mij toch niet zo gezond om dat te doen...?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Knock-out

In dit geval raak je bewusteloos door een tijdelijk zuurstof tekort voor je hersenen. Het is niet goed voor je, echter zo kort zonder zuurstof laat waarschijnlijk geen permanente schade achter. Ik zou het iig niet uitproberen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Knock-out

Dat heeft toch niet te maken met een zuurstof tekort maar juist met een zuurstof overschot? Omdat je te veel zuurstof binnen krijgt heb je te weinig koolstofdioxide en val je flauw? Toch?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Knock-out

dat klopt :shock:

O2 overschot en tekort kan beiden zorgen voor bewusteloosheid.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Knock-out

Dat heeft toch niet te maken met een zuurstof tekort maar juist met een zuurstof overschot? Omdat je te veel zuurstof binnen krijgt heb je te weinig koolstofdioxide en val je flauw? Toch?


Inderdaad, knock-out is juist een bescherming van het lichaam tegen ongewenste effecten. (Andere toepassing: afsterven van lichaamsdelen door de koude)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 67

Re: Knock-out

Er zijn verschillende manier om flauw te vallen. In het geval van zuurstofoverschot is dit niet schadelijk. Over een paar minuten ben je dan weer bij. In het geval van zuurstof terkort is het wel schadelijk voor je hersenen. Je hersenen zijn heel gevoelig voor zuurstof terkort. Elke minuut terkort aan zuurstof in de hersenen betekent 10% afsterven van hersencellen (afhankelijk hoe groot de terkort is aan zuurstof).

Ten slotte kun je ook flauw vallen door bloedingen in je hersenen, de zogenaamde intracraniale bloedingen (door stoot of iets dergelijks). Het bloed stroomt dan in de hersenen, waardoor door bepaalde delen in de hersenen geen bloed (en dus zuurstof) meer krijgen. Hierdoor kun je ook flauwvallen.

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Knock-out

Er staat mij iets bij van een klap onder je kin op een plek waar een zenuw loop en dat je daardoor k.o. gaat. :shock:

Re: Knock-out

ik heb gehoord dat het gevaarlijk kan zijn als je na een tijdje nog niet bij bent maar meestal is dat wel het geval .. :shock: bven je wel is knck out gegaan dan:)?

_______ destiny

Reageer