Totaal onafhankelijk huis

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 142

Re: Totaal onafhankelijk huis

qrnlk schreef:Mmm. Je wilt alles automatiseren?

Omvat dit ook het onderhoud aan de automaten? Incl. het onderhoudssysteem. Incl het bouw en verbouw systeem waarschijnlijk? Zet een groot krat neer, zet het aan, het pakt zichzelf uit en bouw alles wat het nodig heeft en drie maanden later heb je een mooi totaal onafhankelijk huis met de eerste (beperkte) oogst beschikbaar....

Want dan zul je waarschijnlijk pas verder komen zodra we een redelijke beheersing van nano tech of bio tech hebben (op het niveau dat we nieuwe vormen van leven kunnen ontwerpen).
Nou niet zó overdreven. Het opbouwen wordt gewoon gedaan door de bouwers, boeit mij dat. ;)

Het gaat erom dat wanneer je het gebruikt dat je er vrij weinig meer aan hoeft te doen.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Totaal onafhankelijk huis

Evert schreef:Nou niet zó overdreven. Het opbouwen wordt gewoon gedaan door de bouwers, boeit mij dat. ;)

Het gaat erom dat wanneer je het gebruikt dat je er vrij weinig meer aan hoeft te doen.
Ik denk dat het vrij weinig verschil maakt in de praktijk: ik denk zelfs dat je er vrijwel niet aan ontkomt om het tenminste bijna zelf-construerend te maken. Indien het zelf-onderhoudend moet zijn dan moet het in staat zijn zichzelf te repareren, dat is gemakkelijker indien hier bij de constructie rekening mee is gehouden, maar in dat geval is het prima in staat om ook zichzelf te construeren zodra er een zekere basis constructie (een grote kist) gemaakt is kan het zichzelf verder uitbreiden met beschikbare of geleverde onderdelen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 1

Re: Totaal onafhankelijk huis

beste evert,

Er zijn al totaalconcepten om dit type huizen te bouwen http://www.earthship.nl/

De 2e belangrijke factor voor onafhankelijkheid is voedsel dit is te vinden in permacultuur.

Permacultuur is niet in 1 dag te leren maar als serieus benaderd is het met een relatief klein stuk land de wetenschappelijke aanpak om met zo min mogelijk arbeid zo duurzaam mogelijk uwzelf te voorzien van voedsel.

Reageer