Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Hallo,

Een tijd geleden heb ik video's opgenomen rondom mijn omgeving. Ik filmde ongeveer in totaal een 20 minuten.

Bij het terugkijken van de video's zag ik tot mijn verbazing vreemde vogel- vleugel achtige voorbij vliegen/schieten die ik niet met blote ogen kon zien, maar alleen terug kon zien op video.

Ze vliegen niet als normale vogels.. ze schieten met volle snelheid ver weg in de lucht en kunnen opeens stil hangen in de lucht als een kolibrie maar dan zonder hun vleugels te wapperen, ze staan gewoon stil, ook dit heb ik op video.

Ik kan natuurlijk de video's wel plaatsen, maar ik wil serieuze reacties van mensen die kennis hebben van alle vogels. De video's zijn van iPhone 3g, en zodra ik ze op Youtube zet gaat de kwaliteit verloren.

Hier de foto's van één van de video's.. dit is eigenlijk al het filmpje, alleen dit kon je zien.. zo snel ging hij.

Als je naar de tijd kijkt is dit allemaal binnen minuut 00:06:28, in nog geen seconde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ingezoomd:

Afbeelding

Ook heb ik in die kwartier andere vogels opgenomen, die hier leven. Die zie je echt rustig vliegen.

Deze die ik hier op beeld heb vliegen zo snel, en op dat moment heb ik ze niet gezien.

Een vriend van mij die wel wat af weet van vogels zei deze nooit eerder te hebben gezien.

Dit is het orgineel. Niets is gephotoshopt of whatever.

Wat is het? Nieuwe soort die we niet kunnen zien met blote oog? Extraterrestrial? Andere dimensie?

Ps. ik woon in R'dam, en in diergaarde Blijdorp heb ik deze soort al helemaal niet gezien ;)

In ieder geval alvast bedankt voor mensen die hier kunnen reageren.

Berichten: 7.068

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

AlexKM schreef:Bij het terugkijken van de video's zag ik tot mijn verbazing vreemde vogel- vleugel achtige voorbij vliegen/schieten die ik niet met blote ogen kon zien, maar alleen terug kon zien op video.

Ze vliegen niet als normale vogels.. ze schieten met volle snelheid ver weg in de lucht en kunnen opeens stil hangen in de lucht als een kolibrie maar dan zonder hun vleugels te wapperen, ze staan gewoon stil, ook dit heb ik op video.
Dus je beweert dat deze vogels niet met het blote oog te zien zijn, maar je hebt vervolgens beelden van dat ze stil staan. Verder kan je op je 'stills' zien dat de vogel met zijn vleugels slaat. Hoe is dit "niet vliegen zoals een normale vogel? Kortom, ik vind het niet echt een geloofwaardig verhaal.

Berichten: 22

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Je foto's zijn niet erg helder dus kan moeilijk een inschatting maken. Maar heb je al eens gedacht aan een Torenvalk? Deze roofvogels kunnen "bidden" (Stil hangen in de lucht). Als ze dit doen maken ze hele korte slagen met hun vleugels. Ik kan me voorstellen dat het dan net lijkt alsof zijn vleugels niet bewegen als je het van een afstand ziet.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Post anders gewoon dat hele filmpje eens (in HD kwaliteit op Youtube bijvoorbeeld). Door alleen wat vage screenshots met 3 zichtbare pixels van een verhaal te voorzien krijgt het zo'n hoog UFO gehalte ;)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 597

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Door alleen wat vage screenshots met 3 zichtbare pixels van een verhaal te voorzien krijgt het zo'n hoog UFO gehalte ;)
Momenteel is het nog steeds een UFO hé
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Momenteel is het nog steeds een UFO hé
Zeker. Nou ja semi-identified dan, want het lijkt me toch wel een soortement van vogel.

Maar ik bedoelde meer een hoog "wishful thinking UFO spotters" gehalte, als in, van die lui voor wie "UFO" gelijk staat aan buitenaarde intelligentie, en ze houden ons al jaren in de gaten, de graancirkels hebben het voorspeld, doe snel je alu-hoedje op, et cetera ;)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 597

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Tuurlijk Rogier, ik wist wel wat je bedoelde.

Het was meer als grapje bedoeld ;)
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Berichten: 4

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Dus als ik het goed begrijp heb je het dier pas ontdekt na het checken van je opname? Dan weet je ook niet dat het dier onzichtbaar was voor het blote oog? Misschien keek je geconcentreerd ergens anders naar.

Het lijkt op een roofvogel, misschien zelfs papagaai-achtige, maar aan de andere kant is het ook bijna onmogelijk aan de hand van deze onduidelijke plaatjes een enigzins betrouwbare determinatie te geven. Probeer eens te uploaden op youtube in HD kwaliteit of op andere videosites.

Overigens is het niet zo heel bijzonder om binnen een seconde deze afstand af te leggen voor een vogel

Berichten: 3

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

Bedankt voor de reacties.

@ EvilBro

Tijdens het filmen zag ik iets wegschieten, maar het ging zo snel dat ik hem niet kon zien. Bij het terugkijken op de computer zag ik pas dit.

Het zijn er meerdere dan alleen deze, ik heb er nog een paar op beeld. Ook heb ik een stukje waar je er 3 tegelijk ziet.

@ nlsander

Foto's zijn niet helder, dat klopt.. het was ook helemaal niet de bedoeling of planning dat ik deze vast zou leggen.

We hadden zeker gedacht aan Valken, ook de Torenvalk. Maar volgens mij kan een volwassenen Torenvalk max. 35 cm worden. De soort die ik hier heb is groter en is ook in de verte opgenomen.

@ Rogier & Fabrice

Ik ga nu de beelden knippen uit de video en zal ze zsm posten

Tja, ufo. Ik wil eerst weten of jullie dit herkennen.

Ik heb de filmpjes aan mensen in mijn buurt laten zien die hier al 30 jaar wonen en die deze nog nooit hier hebben gezien.

@ Patj

Zoals ik tegen EvilBro zei, ik zag iets wegschieten, maar het ging te snel voor met blote ogen. Pas op de computer zag ik dit. Maar zoals hij is opgenomen liegt de camera niet, hij is niet zo helder.. maar ik zal er meer uploaden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

AlexKM schreef:Hier de foto's van één van de video's.. dit is eigenlijk al het filmpje, alleen dit kon je zien.. zo snel ging hij.

Als je naar de tijd kijkt is dit allemaal binnen minuut 00:06:28, in nog geen seconde.
De snelheid valt denk ik wel mee (of tegen, ligt eraan hoe je het bekijkt). Als ik zo schat legt de vogel

10 - 15 meter af in één seconde, ofwel 36 - 54 km/u. Een
Ook heb ik in die kwartier andere vogels opgenomen, die hier leven. Die zie je echt rustig vliegen.
Omdat ze misschien niet opgejaagd werden of zelf joegen?
Een vriend van mij die wel wat af weet van vogels zei deze nooit eerder te hebben gezien.
'wel wat', veel overtuigingskracht heeft dat niet.
Wat is het? Nieuwe soort die we niet kunnen zien met blote oog? Extraterrestrial? Andere dimensie?
Misschien een doodgewone merel, de kans is wel erg groot. En kijk eens naar het plaatje helemaal links onderaan op deze zoekpagina (Red-winged Blackbirds Flying Over...) Niet aanklikken, maar er van een afstandje naar kijken; ik zie er zo drie die precies op jouw vogel lijken.

'If it swims like a fish, if it smells like a fish, if it looks like a fish, it probably is a fish!'

Vervang naar believen fish voor bird ;)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 3

Re: Nieuwe vogelachtige soort ontdekt?

anusthesist schreef:De snelheid valt denk ik wel mee (of tegen, ligt eraan hoe je het bekijkt). Als ik zo schat legt de vogel

10 - 15 meter af in één seconde, ofwel 36 - 54 km/u. Een normale vliegsnelheid voor een vogel is 32 - 48 km/u, dus dat ligt grotendeels binnen de range van mijn schatting. Ze kunnen zelfs nog een stuk sneller als ze op de vlucht zijn of jagen.

Omdat ze misschien niet opgejaagd werden of zelf joegen?

'wel wat', veel overtuigingskracht heeft dat niet.

Misschien een doodgewone merel, de kans is wel erg groot. En kijk eens naar het plaatje helemaal links onderaan op deze zoekpagina (Red-winged Blackbirds Flying Over...) Niet aanklikken, maar er van een afstandje naar kijken; ik zie er zo drie die precies op jouw vogel lijken.

'If it swims like a fish, if it smells like a fish, if it looks like a fish, it probably is a fish!'

Vervang naar believen fish voor bird ;)
Ja.. misschien een doodgewone merel? Als het een merel zou zijn, had dat in één keer gezien moeten worden lijkt mij toch? Ik heb ook een merel op beeld, die ziet er heel anders uit dan deze vogel achtige, hij heeft ook een totaal andere vorm, kop en langere vleugels.

Bij de Red-winged Blackbirds Flying waar je zei om ze niet aan te klikken, die zijn dichterbij gefotografeerd? Ze hebben iig wel een ander lichaam.

Ik zal nu even kijken om de beelden te uploaden.

Reageer