Nebula

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 351

Nebula

Even een testje, wat valt er te zeggen over deze nebula:

Afbeelding

Berichten: 112

Re: Nebula

Mooi

Erg mooi

Heel erg mooi

Prachtig

Erg prachtig

Heel erg prachtig

Euhm veel meer kan je er niet over zeggen.

Berichten: 128

Re: Nebula

Die is niet gemaakt met een canon powershot A95... :wink:

Berichten: 187

Re: Nebula

zelf gedaan met telescoop?? duur geintje dan :shock: :wink:

Berichten: 18

Re: Nebula

geioniseerd zuurstofgas? Heliumgas? Allesinds enorm mooi :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Nebula

Gegenereerd met een photoshop plugin? :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Nebula

Even een testje, wat valt er te zeggen over deze nebula:


De foto komt uit deze open dir... :shock:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Nebula

Als je goed naar de sterren kijkt, dan blijkt het een 3d plaatje te zijn, waarin via subliminal messaging staat: SEKS SEKS SEKS!!!

Of misschien moet ik eens met een docter gaan praten.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 30

Re: Nebula

StrangeQuark schreef:Als je goed naar de sterren kijkt, dan blijkt het een 3d plaatje te zijn, waarin via subliminal messaging staat: SEKS SEKS SEKS!!!

Of misschien moet ik eens met een docter gaan praten.
jah dat zou ik maar doen.. en niet te lang wachten!! :oops: :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 351

Re: Nebula

Dank voor de reacties. Het was een testje om te zien of het duidelijk nep was of dat het echt genoeg lijkt. Zo aan de reacties te horen ziet het er redelijk realistisch uit?

Ik heb het sterrenveld in een 3d programma gemaakt en de nebula zelf gepaintbrushed in photoshop. Later heb ik met het renderen de helderste sterren erbij gezet (dat zijn in dit geval in een 3d programma lichtpunten met een lensflare en verschillende instellingen.).

Mijn doel was een zo realistisch mogelijk beeld te maken van een nebula.

Dit was mn eerste poging.

Hebben de kenners nog wat tips voor een eventuele volgende poging?

Berichten: 407

Re: Nebula

mooi gedaan :oops:

met welk 3D programa heb je dit gedaan :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Nebula

Ik had een beetje het gevoel dat het niet echt was, maar errug mooi gedaan man. Ik denk dat het iets is met de kleuren, maar dat is ook het moeilijkste van dit soort dingen maken. Misschien kan je kleuren wegnemen van echte foto's (het pipetje) en die gebruiken.

Misschien helpt het om niet zulke gescheiden nebulae te hebben. Het is nu meer als een lucht (wolk ruimte wolk) misscihen in die tussen ruimte nog een licht roze achtige gloed. Om de diffusie wat duidelijker te maken.

Maar echt leuk gedaan. (Dat het niet beterweterig overkomt. Stuurlui aan wal etc.).
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 351

Re: Nebula

Komt niet beterweterig over hoor :shock: . Voor dit soort tips en ideetjes heb ik hem hier neer gezet. Ik zal kijken wat ik ermee kan doen, misschien maak ik er binnenkort nog een.

Het 3d programma dat ik gebruik is Lightwave.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Nebula

Ik wist 't! :shock:

Met photoshop filters zoals Glitterato van Flaming Pear of Constellation van Alien Skin zijn ook heel aardige resultaten te verkrijgen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 351

Re: Nebula

Rogier schreef:Ik wist 't! :oops:  

Met photoshop filters zoals Glitterato van Flaming Pear of Constellation van Alien Skin zijn ook heel aardige resultaten te verkrijgen.
Je had niet helemaal gelijk :shock: ik heb 'm niet gegenereerd zoals jij dacht. Ik heb wel distortion filters gebruikt over de lagen van mijn gepaintbrushte nebula, dit om meer kleine details te krijgen over het geheel, zoals ribbeltjes, streepjes, golfjes, enz. Anders krijg je een te egale nebula.

Ik zal ook eens naar die andere filters kijken, bedankt.

Ik had nog een vraagje over nebula's. Die mooie kleuren die je altijd ziet, zijn deze gekomen door bepaalde filters zoals infrarood en dat soort. Of zijn dit de werkelijke kleuren van de nebula's?

Reageer