Springen naar inhoud

Een stuk van de maan kopen.

• Log in om te kunnen reageren

Virliber

Virliber

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 juli 2009 - 16:53

Op het internet zijn er verschillende sites die stukken grond op de maan kopen, maar ik betwijfel of die echt zijn.
Wie bezit de maan eigenlijk? En hoe kan ik mij een paar vierkante kilometer kopen? (Ik mocht ooit eens geďnteresseerd geraken.)
Want men maakt plannen om de maan te ontginnen en men kan niet iets ontginnen dat van niemand is.
En als de maan van iedereen is, zou iedereen geld kunnen vragen.

Veranderd door Virliber, 20 juli 2009 - 16:57

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 juli 2009 - 16:59

Bij mijn weten is dit een klassieke hoax. Niemand bezit de maan, landen noch organisaties noch personen. Of correcter, eigenlijk is de maan van iedereen, in ieder geval volgens de Outer Space Treaty van 1967. Lees hier meer.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Virliber

Virliber

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 juli 2009 - 17:30

Ok, die organisaties beweren dus dat ze legaal bezig zijn, maar die organisaties "zelf" bezitten de maan toch niet? ze kunnen toch niets verkopen wat ze niet hebben?
Persoonlijk vind ik dat misdadig. Het is alsof ik geld zou verdienen door asteroďden uit de asteroďden gordel te verkopen. (Durf mijn Idee niet te stelen, het kan nog van pas komen)

Men voor latere plannen voor bvb ontginning toch geen rekening houden met die onnozelaars die zogezegd hun stukje grond willen verhuren?
Indien wel, zou ik dan wel een stuk van de zon willen kopen en de door mijn eigendom geproduceerde zonnestralen verkopen. Dan moeten de mensen die niet willen betalen maar met een parasol lopen en op een andere manier aan hun vitamine D geraken. Of ze moeten een een systeem vinden om mijn foton's af te schermen.
(Dat zou ik nooit doen, of ten minste niet zo extreem, maar dat kan toch niet?)

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 juli 2009 - 17:45

Ergens is dit inderdaad op te vatten als misdadig en vandaar ook al die juridische acties tegen dit soort bedrijven.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Quyxz

Quyxz

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juli 2009 - 23:06

Ze verkopen in principe alleen de papieren/certificaten, maar deze papieren hebben geen enkele waarde volgens wat voor wet dan ook.
Op 2 oktober 2005 schreef Quyxz het volgende:
Hartstikke bedankt dat je me wilde helpen! Maar ik was ff dom en dacht niet aan Wikipedia.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures