probleem met weergave LaTeX

Reageer
Berichten: 185

probleem met weergave LaTeX

Op deze pagina zie ik een hoop keren het woord LaTeX staan. Als ik erop klik zie ik in mijn statusbar javascript(void), verder gebeurt er niks. Ik heb ook al ctrl-F5 gedaan in de hoop daarmee de formules tevoorschijn te toveren. Ik browse met Firefox 3.5 onder Windows XPSP3, toch vast hier geen zeldzaamheid?

Berichten: 185

Re: probleem met weergave LaTeX

Oh ja, ik heb greasemonkey en het display latex script en mathML stix beta fonts...


En als ik dat aan mijn vorige bericht wil toevoegen krijg ik de mededeling "sorry, je mag je bericht niet wijzigen" met verwijzing naar de help pagina. Waar ik niets over dit probleem vind en ook niks over latex.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: probleem met weergave LaTeX

En als ik dat aan mijn vorige bericht wil toevoegen krijg ik de mededeling "sorry, je mag je bericht niet wijzigen" met verwijzing naar de help pagina.
Dat kan na verloop van (enige) tijd niet meer. Ik heb je technische vraag afgesplitst van de raadseltopic.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: probleem met weergave LaTeX

Ik kan je even niet goed volgen, wat is je probleem precies? Je krijgt de afbeeldingen van LaTeX niet zien? Kijk eens hieronder, zie je daar het woordje "test" staan?


\(test\)


Indien nee: dan is er inderdaad iets mis. Dat kan aan verschillende dingen liggen. Of je iets LaTeX-achtigs geïnstalleerd hebt maakt niet uit; hier wordt LaTeX middels afbeeldingen weergegeven. Het zou kunnen dat er iets geblokkeerd wordt door je firefox. Heb je bijvoorbeeld AdBlock geïnstalleerd? Zet dat eens uit en doe dan een harde refresh (ctrl+F5). Zie je dan verschil? Probeer dat ook met andere extensies die je in Firefox hebt geïnstalleerd, dan kunnen we kijken waar het probleem zit. Want met een standaard installatie van Windows XP SP3 en Fx 3.5 gaat het normaal gesproken wel goed.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: probleem met weergave LaTeX

Zou me verbazen dat het aan ABP ligt. Die werkt, als ik het goed begrepen heb, met een lijst van reclamebanners die geblokkeerd moeten worden.


Misschien de No-script add-on? Als je die hebt, mag je WSF daar wel als uitzondering opnemen: flash- of javascripts die gevaarlijk zijn voor je pc zul je hier wel niet tegenkomen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: probleem met weergave LaTeX

Zou me verbazen dat het aan ABP ligt. Die werkt, als ik het goed begrepen heb, met een lijst van reclamebanners die geblokkeerd moeten worden.
Je kunt zelf ook domeinen/paden/etc. opgeven die geblokkeerd moeten worden, vandaar de suggestie.
Misschien de No-script add-on?
Da's ook zeker een goede mogelijkheid.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 185

Re: probleem met weergave LaTeX

Dat kan na verloop van (enige) tijd niet meer. Ik heb je technische vraag afgesplitst van de raadseltopic.
Mag ik zelf mijn eigen topic binnen 20 minuten al niet meer wijzigen? Afsplitsen goed idee, had ik zelf wel gedaan als ik het kon, want het stond daar echt niet op z'n plek.

Berichten: 8.614

Re: probleem met weergave LaTeX

Mag ik zelf mijn eigen topic binnen 20 minuten al niet meer wijzigen?
Wijzigen kan tot een kwartier na plaatsing.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 185

Re: probleem met weergave LaTeX

Ik kan je even niet goed volgen, wat is je probleem precies? Je krijgt de afbeeldingen van LaTeX niet zien? Kijk eens hieronder, zie je daar het woordje "test" staan?
Nu wel na het uitzetten van ABP, als ABP aan staat lees ik "LaTeX" ipv "test". Ik ga 's kijken wat die voor raars doet want normaal blockt die geen LaTeX.


Bedankt

Reageer