Is dit bekkeninstabiliteit?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Is dit bekkeninstabiliteit?

Een aantal jaar geleden is bij mij hypermobiliteit vastgesteld. Nu zwikte ik de laatste tijd vaak door mijn heup heen en kreeg ik pijn in mijn heup, bil en onderrug, de pijn kon ook echt in mijn been doortrekken.

De huisarts heeft me toen doorverwezen naar een manueel therapeut. Hij constateerde dat mijn rechterbekken naar achter scheef stond. Hij heeft het al een aantal malen goed gekraakt en mij mijn bilspier op laten rekken. Maar deze is nu wel erg ver opgerekt, maar het bekken verschuift nog steeds. Nu noemde hij laatst bekkeninstabiliteit, ik schrok hier eigenlijk wel van. Nu is het wel zo dat mijn banden daar erg uitgerekt zijn, maar zou dat het kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Is dit bekkeninstabiliteit?

Als ik jou was zou ik me niet door je huisart laten kraken. Tenzij hij hier een diploma voor heeft, anders raad ik je aan om naar een chiropractor te gaan. Je kan altijd met je huisart praten wat bekkeninstabiliteit precies is.

eerste hit op google geeft al een site over bekkeninstabiliteit.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2

Re: Is dit bekkeninstabiliteit?

ik word ook niet gekraakt door de huisarts, maar door de manueel therapeut waarnaar ik doorverwezen ben. En ik heb gegoogled, maar het wordt me niet duidelijk of dit het is (of zit ik nog in de ontkenningsfase?)

Reageer