Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Reageer
Berichten: 185

Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Als ik reageer op 1 uitspraak van 1 persoon, die reactie opsla, vervolgens een ander bericht van een andere gebruiker in dezelfde draad lees waar ik ook op reageer en ook die reactie opsla, dan verwacht ik dat ik 2 verschillende, van elkaar gescheiden berichten heb aangemaakt. Maar ik heb al verschillende malen gezien dat deze dan automatisch worden samengevoegd. Mijn reactie op persoon B bungelt dan raar onder mijn reactie op A en ik kan me dan goed voorstellen dat B mijn reactie niet eens opmerkt.


update, na het opslaan van bovenstaande verscheen het volgende verzoek:
Combineer vragen en/of meldingen aub niet samen in 1 bericht (behalve taalfouten). Met andere woorden: maak voor ieder punt dat je wilt melden een apart topic aan. Zo kan het topic op slot als het probleem is opgelost, en kan alles ook makkelijk terug worden gevonden.
Bizar.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Berichten die binnen de 5 min. door dezelfde persoon na elkaar worden geplaatst, worden automatisch samengevoegd. Dit is vooral om te voorkomen dat gebruikers eenvoudig een topic kunnen vol "spammen". Om op meerdere voorgaande berichten te reageren in een bericht, kan je de knop multiquote (quote met een plusje) gebruiken.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Als ik reageer op 1 uitspraak van 1 persoon, die reactie opsla, vervolgens een ander bericht van een andere gebruiker in dezelfde draad lees waar ik ook op reageer en ook die reactie opsla, dan verwacht ik dat ik 2 verschillende, van elkaar gescheiden berichten heb aangemaakt. Maar ik heb al verschillende malen gezien dat deze dan automatisch worden samengevoegd. Mijn reactie op persoon B bungelt dan raar onder mijn reactie op A en ik kan me dan goed voorstellen dat B mijn reactie niet eens opmerkt.
Als je op verschillende mensen reageert en deze methode hanteert (en dus niet "quote+"), kun je beter gewoon voor elk van die gebruikers apart het relevante deel van de post quoten. Anders kun je de reacties ook altijd een @A en @B meegeven (met eventueel verwijzing naar het postnummer, maar dan is quoten volgens mij handiger).

Berichten: 185

Re: Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Berichten die binnen de 5 min. door dezelfde persoon na elkaar worden geplaatst, worden automatisch samengevoegd. Dit is vooral om te voorkomen dat gebruikers eenvoudig een topic kunnen vol "spammen". Om op meerdere voorgaande berichten te reageren in een bericht, kan je de knop multiquote (quote met een plusje) gebruiken.
Maar om mijn reacties aan verschillende mensen van elkaar gescheiden te houden moet ik dus gewoon 5 minuten wachten. Okee, als je 't weet geen probleem.

Multiquote had ik al opgemerkt, handig als het in elkaars verlengde ligt, anders juist niet.

bedankt

maggy

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Maar om mijn reacties aan verschillende mensen van elkaar gescheiden te houden moet ik dus gewoon 5 minuten wachten.
Inderdaad, maar meestal kan het geen kwaad om verschillende reacties in een bericht te hebben als ze toch "natuurlijk gescheiden" worden door de quote waar je op reageert.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Ik snap het ook niet... Ga nu alsjeblieft niet iedere keer vijf minuten wachten. Reacties binnen één topic zouden bij het onderwerp moeten blijven, dus kun je daar best in één bericht op reageren. Je specifieke reactie hoort bij een specifieke quote, dat hoeft toch niet in een apart bericht te staan? Precies daarom worden berichten ook automatisch samengevoegd.

Berichten: 185

Re: Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Kijk maar eens hier:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=535680


Die twee reacties passen toch niet bij elkaar? Dat staat toch raar zo?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Vreemde samenvoeging veschillende reacties.

Mij stoort het totaal niet. Ligt in de aard van het medium. In een andere tekst zou ik misschien ook raar opkijken, maar ik vind het hier niet vreemd op die manier.

Reageer