Trucjes voor banaanvaren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 771

Trucjes voor banaanvaren

Hey,

ik ga overmorgen beetje watersporten doen, onder andere varen met zon drijvende banaan

Nu wil ik,beetje voor mijn ego, zorgen dat ik er zo lang mogelijk op blijven zitten ;)

Dus vroeg ik me af of er een goede "tactiek" is, zoals vooraan/achteraan zitten

Hoe je je het best vasthoudt, etc...

Een beetje wetenschappelijk verantwoorde manieren om dat te overleven ;)

Ik zou zelf gokken dat achteraan gemakkelijker is, omdat je als je uit een bocht komt minder snel beweegt, en er minder krachten op werken

Maar ik ben er totaal niet zeker van...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Trucjes voor banaanvaren

Ik zou juist zeggen ga in het midden zitten, dat ding draait toch om zijn zwaartepunt dus als de boot een 90 graden of meer bocht maakt bij het wegtrekken heb je daar de minste zijwaartse krachten. In alle andere situaties maakt de positie denk ik weinig uit.

Overigens heb ik ooit 1 middag met zo'n ding gespeeld. Toen was het, of iedereen bleef zitten, of het werd echt te gek en iedereen viel er af. Dan valt er dus weinig voor je ego te zorgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Trucjes voor banaanvaren

Ik zou juist zeggen ga in het midden zitten, dat ding draait toch om zijn zwaartepunt


De banaan draait toch om het scharnierpunt dat vooraan de banaan zit? Vooraan heb je altijd de minste uitslag.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Trucjes voor banaanvaren

Waarom zou de banaan draaien om zijn voorste punt? Juist dat punt waar via het sleeptouw de kracht aangrijpt.

NB. Wat ouder door mij vergeten topic, werd er door dit onderwerp weer aan herinnert.

Berichten: 5

Re: Trucjes voor banaanvaren

Als het geen serieuze wedstijd is, zou ik zeggen: ga op het punt zitten waar je er het hardst af wordt gesmeten. :eusa_whistle:

Dat geeft waarschijnlijk een grotere kick dan dat je er alleen op blijft zitten.

Reageer