Desoriëntatie

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 90

Desori

Hallo, de laatste tijd is het mij gaan opvallen dat ik geregeld cijfers omdraai.

Als er bijvoorbeeld 995 staat, typte ik 559.

Ook toen ik een lijst van decimale cijfers moest opschrijven, hadden ze vreemd genoeg allemaal een 0 te veel, 0.5 werd 0.05.

Zo kan ik nog een aantal voorbeelden geven waarbij ik cijfers omdraai.

Toen zei er plots iemand tegen mij of ik een aandoening heb waarbij ik cijfers omdraai. (ik weet niet meer wat hij gezegd heeft)

Nu heb ik zonet dit bekeken op het internet:

http://www.trudyjoling.daviscounselor.nl/K...Symptomen.shtml

En verrassend genoeg zie ik daar een beetje mijn eigen in.

* Letters en cijfers omdraaien.

* Onjuist spellen.

* Slaat woorden of regels over. bij het lezen

* Ziet letters of getallen bewegen, verdwijnen of veranderen.

* Laat interpunctie en hoofdletters weg.

* Moeite met het maken van verbale klanken. ik sla soms woorden of lettergrepen over in mijn zin

* Moeite met het combineren van klanken.

* Hoort geluiden die er niet zijn.

* Lijkt niet te luisteren.

* Hoort geluiden te hard of te zacht.

* Verstaat dingen anders dan gezegd. soms

* Duizelig of misselijk tijdens het lezen.

* Gevoel van onzekerheid dit heb ik altijd

* Slecht richtingsgevoel.

* Afstanden verkeerd inschatten

* Wagenziekte.

* Kan niet stil zitten. Overbeweeglijk (ADHD).

* Problemen met schrijven.

* Evenwicht- en coördinatieproblemen.

* Lijkt hyperactief.

* Lijkt hypoactief.

* Moeite met rekenen.

* Moeite met klokkijken.

* Is altijd te laat of te vroeg.

* Dagdroomt buitengewoon veel.

* Raakt de draad van een gedachtegang snel kwijt.

* Heeft problemen met volgordes.

* Overdreven (wan) ordelijk.

Dit zijn zowat diegene die het meest bij mij passen. (groene zinnen)

Wat heb ik nu eigenlijk?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Desori

Als iemand die zelf als leek in (klinische) psychologie is geïnteresseerd zou ik je met klem willen adviseren om geen voorbarige conclusies te trekken op grond van een lijst met mogelijke symptomen die je op een website hebt gevonden, maar in plaats daarvan je huisarts te raadplegen als je meent dat er iets met je aan de hand is.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 90

Re: Desori

Als iemand die zelf als leek in (klinische) psychologie is geïnteresseerd zou ik je met klem willen adviseren om geen voorbarige conclusies te trekken op grond van een lijst met mogelijke symptomen die je op een website hebt gevonden, maar in plaats daarvan je huisarts te raadplegen als je meent dat er iets met je aan de hand is.
Dat had ik ook al gedacht. Maar hoe komt het toch dat ik cijfers omdraai, woorden oversla en lettergrepen niet uitspreek.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Desori

Mogelijk heb je dislexie of discalculie. Dat is gewoon zo niet te zeggen, dat moet getest worden door iemand met verstand van zaken (i.e. een psycholoog die opgeleid is om daar tests voor af te nemen).

Ik krijg de kriebels van dergelijke lijstjes op het net. Het kan heel misschien een indicatie zijn, maar via het internet kun je niet aan diagnostiek doen, en zelfdiagnostiek is al helemaal een slecht idee.

Kijk hier eens of ga langs bij je huisarts. Dit topic voldoet niet aan ons beleid m.b.t. persoonlijke psychologische problemen en gaat dus op slot.

Gesloten