Springen naar inhoud

[wiskunde] punt waarin functie discontinu is

• Log in om te kunnen reageren

Tudum

Tudum

• >250 berichten
  • 412 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2009 - 12:39

Ik ben (nog steeds) bezig met het maken van een test die kijkt naar hoe goed je de leerstof wiskunde van het secundair beheerst. Eťn van de oefeningen die ik niet snap van die test staat hieronder.

Zij f(x) gedefiniŽerd als LaTeX

In welke punten is f discontinu?

Kies een antwoord

A. In geen enkel punt;
B. -2;
C. -2 en 2;
D. 2;
E. 0;

Ik snap niet wat men bedoelt met "-x als x - 2". Ik dacht dat op de plaats achter de "als" altijd een voorwaarde voor de grootte van x moest staan? Zoiets als "als x kleiner is dan 2" bijvoorbeeld. En ik zie niet hoe "x - 2" zo'n soort voorwaarde kan zijn.

Kan het dat men met die "x - 2" "x - 2 = 0" en dus "x = 2" bedoelt? Of is dat een manier om te zeggen dat op de punten waar de rechte y = x - 2 de functie f snijdt, f(x) = -x of zo (al lijkt me dat maar raar, want dan zou ik niet weten hoe ik dat moet bepalen)?

Zou iemand me kunnen uitleggen wat met die notatie "-x als x - 2" bedoeld wordt? Want ik vind geen voorbeelden op internet en zelf proberen er een betekenis aan te geven lukt ook niet al te goed.

(Voor diegenen die de vorige twee topics gelezen hebben: mijn voorkennis is al van "zwak" naar "zeer goed" gegaan, volgens de test. Wel op dezelfde test, maar vooruitgang is vooruitgang ;))
Vroeger Laura.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 augustus 2009 - 12:40

Dat moet ongetwijfeld "als x<-2" zijn, typfoutje waarschijnlijk.
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Tudum

Tudum

• >250 berichten
  • 412 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2009 - 12:41

Dat moet ongetwijfeld "x<-2" zijn.

Ah, okť. Bedankt!
Vroeger Laura.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures