Dll's terugkrijgen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Dll's terugkrijgen

Ik heb een bepaald dll-bestand maar nu zou ik het toch graag terug omzetten naar de oorspronkelijke bestanen. Hoe doe ik dat? Ik moet er de .h bestanden ook bij hebben.

Misschien ook handig om er bij te vertellen dat ik Visual C++ 6.0 heb.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Dll's terugkrijgen

Is dat wel mogelijk? DLL bestanden zijn toch gecompileerde libraries?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Dll's terugkrijgen

Is er dan geen recompiler.

Ik ben er bijna zeker van dat het mogelijk is. Het is namelijk een DLL van een game en op het internet zie je vaak dat je in het client project moet gaan kijken en de dll noemt client.dll

Berichten: 46

Re: Dll's terugkrijgen

Gaat je niet lukken, anders was de broncode van windows allang op internet opgedoken.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Dll's terugkrijgen

Een .dll is gecompileerd, en dat kun je niet "ontcompileren". Ten eerste weet je strikt genomen niet eens zeker in welke taal het geprogrammeerd is, want iedere willekeurige dll zou net zo goed in C++ als in Pascal of Basic gemaakt kunnen zijn. Ten tweede ben je sowieso alle "meta informatie" kwijt zoals functienamen, commentaar, opdeling in verschillende sources files, enzovoort.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Dll's terugkrijgen

De meeste binairies zijn wel te debuggen. Ik weet niet hoe het met dll bestanden zit, maar het is denk ik wel mogelijk om op zen minst de assembly code ervan terug te krijgen. Microsoft, ookal zijn ze niet al te snugger, zal wel niet zo dom geweest zijn om hun source nog in debug status in hun OS te importeren.

Lang leven open source!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Dll's terugkrijgen

Assembly kun je sowieso krijgen natuurlijk, dat is wat er bijna letterlijk in die dll staat. Alleen het debuggen van andermans asm, zeker als het is gegenereerd (dus geen labels enzo), da's meestal niet zo'n feest :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Dll's terugkrijgen

Ik heb de code ondertussen al gevonden, het was de bedoeling dat je ze downloadde (open source). Maar hoe zet ik dit pakket .cpp en .h files nnu terug om in een dll (na enkele lichte veranderingen).

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Dll's terugkrijgen

Als je Visual C++ 6 gebruikt: new project, win32 dynamic library, geen files (empty project), en vervolgens de cpp's en h's die je hebt toevoegen.

Hopelijk bevatten die alles wat je nodig hebt, dan kun je daarmee je dll builden.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Dll's terugkrijgen

Dankje! Ik ga het (binnen een tijd) uitproberen.

Reageer