[biologie] genotype bij doofheid

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 169

[biologie] genotype bij doofheid

Afbeelding

Ik weet niet wat te doen bij deze. Zit er geen fout in de antwoorden?

Als ik echt iets zou aanduiden zou het A zijn omdat de ziekte niet aanwezig is,

maar ze is wel drager zodat haar kinderen wel de ziekte kunnen krijgen.

Berichten: 8.614

Re: [biologie] genotype bij doofheid

Volgens mij is er iets mis met de antwoordalternatieven. B geeft tweemaal hetzelfde genotype.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 169

Re: [biologie] genotype bij doofheid

Dit heb ik ook al gemerkt. Zou het toch kunnen dat A het juiste is.

Aangezien de ziekte niet aanwezig is, maar de persoon misschien toch drager is.

Hier mijn schema:

Afbeelding

Wat denken jullie?

Berichten: 8.614

Re: [biologie] genotype bij doofheid

A is inderdaad correct. Het mag duidelijk zijn dat de ziekte recessief is. De persoon met het vraagteken is niet ziek, dus ze heeft alleszins geen ApAp of aa (zie je dat?). De twee laatste mogelijkheden vallen weg. AA is ook niet mogelijk, aangezien haar kinderen de ziekte wel hebben. Het eerste antwoord blijft dus als enige over.

Toch bekruipt me een vreemd gevoel in verband met deze vraag. In mijn herinnering zag ze er anders uit.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 169

Re: [biologie] genotype bij doofheid

dank u voor de bevestiginh

Ik weet dat die vragen niet 100% juist zijn, maar ze helpen me toch mijn fouten te ontdekken.

Berichten: 8.614

Re: [biologie] genotype bij doofheid

Graag gedaan.

Die vragen kunnen inderdaad een zekere hulp bieden, maar langs de andere kant zorgen ze soms ook voor verwarring. Let er dus mee op.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer