knabbelen op ijsblokjes

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 997

knabbelen op ijsblokjes

met dit warm weer, waarmee ik de hele dag achter mijn bureau zit om te leren, knabbel ik een hele dag ijsblokjes, is dat slecht voor mijn tanden? het doet in elk geval geen pijn want dan zou ik het natuurlijk niet doen

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: knabbelen op ijsblokjes

Da's nog eens goed voor de lijn, sommige zitten de hele dag op ijsjes te knabbelen en dat is wel slecht voor je tanden, omdat hier dan weer suiker en mierenzuur in zit ofzo, het 'echte' waterijsje kan volgens mij geen kwaad.

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: knabbelen op ijsblokjes

sommig mensen hebben tanden die gevoelig zijn voor zeer koud en/of zeer warm. Voor die mensen is het dus eigenlijk niet goed. Het lijkt mij ergens logisch dat het zeker niet beter zal zijn dan niets.

Trouwens, op ijs knabbelen is niet goed. Je lichaam moet namelijk extra warmte opwekken om dat ijs te smelten. dus extra energie. Heb ooit eens volgende uitspraak gehoord i.v.m. water na een sportwedstrijd.

"Liever een lauwe pint, dan een koud glas water."

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: knabbelen op ijsblokjes

met dit warm weer, waarmee ik de hele dag achter mijn bureau zit om te leren, knabbel ik een hele dag ijsblokjes, is dat slecht voor mijn tanden? het doet in elk geval geen pijn want dan zou ik het natuurlijk niet doen
Niet gehoord van dieje gast, die al een paar jaar 2 zakken Ricola bonbons at? Gezond was het niet, zijn tanden waren messen geworden...

Ik zou dus niet overdrijven :shock:
???

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: knabbelen op ijsblokjes

afgelopen giro heeft een favoriet met teveel koud water zijn kansen verspilt.

Re: knabbelen op ijsblokjes

Gezond was het niet, zijn tanden waren messen geworden...
Ja, maar hoe zit dat daar dan mee? dat vraag ik me dan af..

Reageer