Nederland is democratic&free, rusland niet

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 111

Nederland is democratic&free, rusland niet

Hoi, weet iemand wat ze hier bedoelen met democratie en vrijheid?

Nederland vrij en democratisch, Rusland niet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_in_the_World_2006

Afbeelding

Not Free: 42 countries (22%)

Free: 89 countries (46%)

Partly Free: 62 countries (32%)

En wat is "Partly Free"?

Thx, groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Dat staat allemaal uitgelegd op die pagina.
Each pair of political rights and civil liberties ratings is averaged to determine an overall status of "Free," "Partly Free," or "Not Free." Those whose ratings average 1.0 to 2.5 are considered Free, 3.0 to 5.0 Partly Free, and 5.5 to 7.0 Not Free. The methodology is explained here: Methodology, Freedom house
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 111

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Dat heb ik wel gelezen, maar dan vraag ik me af waarom Rusland geen vrije en democratische staat is.
Political rights enable people to participate freely in the political process, including through the right to vote, compete for public office, and elect representatives who have a decisive impact on public policies and are accountable to the electorate.
Rusland is meerpartijen politiek!
Civil liberties allow for the freedoms of expression and belief, associational and organizational rights, rule of law, and personal autonomy without interference from the state.
Absoluut "without interference from the state" zonder grenzen bestaat nergens in de wereld, maar in Rusland zijn er individuele vrijheden na de val van SovjetUnie!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

een moeilijke vraag

freedom house = globalization
'Anticipate charity by preventing poverty' (Mimoun Rambam)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Mimoun schreef:een moeilijke vraag

freedom house = globalization
Wat bedoel je daarmee te zeggen?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Wat bedoel je daarmee te zeggen?
ik denk iets van moeilijk uit te leggen, maar ik zet hier wel een paar punten op lijn om mijn mening hierover duidelijk te maken

de vrij-markt logica moet domineren en haar invasie mag niet gestopt worden, anders is een land die dat doet niet vrij,

een land die een systeem probeert in te schakelen om eigen producten zelf te produceren en importeren van buitenlandse producten te beperken (vaak tegen zin van het volk) en de productiemiddelen niet bijna-gratis geven en van het land een koopkracht maken. dat is belangrijkste

als alle culturen, religies en ideologieën niet aangepast worden aan de liberale kapitalistische democratie, dan is er geen vrijheid en geen democratie.

ik ben geen antiglobalist in alles, ook niet cultuurrelativist in alles, maar ik sta wel voor de verscheidenheid, verdraagzaamheid, variatie in de politiek, economie, ideologie, filosofie, religie en cultuur en de wereld is veel beter zonder het imperialisme.
'Anticipate charity by preventing poverty' (Mimoun Rambam)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Ok, da's jouw mening, maar doet weinig terzake met de vraag wat "democratisch en vrij" inhoud... We hebben het hier helemaal niet over globalisering.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

We hebben het hier helemaal niet over globalisering.
oe nee? mijn mening is toch zeer duidelijk : freedom house (die daar inhoud van vrijheid en democratie bepaalt) = globalisering.
'Anticipate charity by preventing poverty' (Mimoun Rambam)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Nogmaals, wat heeft globalisering met democratie en vrijheid te maken?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nederland is democratic&free, rusland niet

Niets, en dus bij deze het verzoek terug on topic te gaan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer