[wiskunde]controle meervoudige integraal

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 84

[wiskunde]controle meervoudige integraal

Hoi,

Als oefening op meervoudige integralen heb ik volgende opdracht trachten te maken. Echter kom ik een (naar mijn gevoel) bijzonder grote eindoplossing uit. Indien iemand hier eens een korte blik op zou kunnen werpen, zou dat erg welkom zijn.

Ik heb het gevoel dat de problemen liggen bij het opstellen van de nieuwe grenzen.

Afbeelding

Uitwerking

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [wiskunde]controle meervoudige integraal

Lijkt me correct.

Waarom zou het antwoord te groot zijn? Ikzelf heb niet zo'n intuïtieve gedachte over de grootte van f(r, ;) )=e^r2 geïntegreerd over een kwart cirkelband.

[Overigens kun je ook snel in zien wat de eis op :P is: x>0, y>0 betekent het eerste kwadrant van het vlak, dus je ziet direct aan de definitie van poolcoordinaten dat ;) van 0 tot pi/2 gaat. Uiteraard is jouw manier goed, ik wil alleen even een inzichtelijke manier noemen. Soms kun je een foutje maken in je algebra en helpt een geometrisch plaatje.]
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 84

Re: [wiskunde]controle meervoudige integraal

Waarom zou het antwoord te groot zijn?
Aangezien we met hoeken te maken hebben, en een aantal voorwaarden met getallen met een laag cijfer werken, leek het vreemd om plots waarden boven de 1000 uit te komen, maar het is inderdaad best mogelijk.
[Overigens kun je ook snel in zien wat de eis op ;) is: x>0, y>0 betekent het eerste kwadrant van het vlak, dus je ziet direct aan de definitie van poolcoordinaten dat :P van 0 tot pi/2 gaat. Uiteraard is jouw manier goed, ik wil alleen even een inzichtelijke manier noemen. Soms kun je een foutje maken in je algebra en helpt een geometrisch plaatje.]
Dit is inderdaad ook een manier om het te bekijken, bedankt voor de controle en nadere verklaring ;)

Reageer