Studietips....

Reageer
Berichten: 83

Studietips....

Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk een software engineer, dat is mijn dagelijkse werk, maar diep in mijn hart brandt nog steeds een biologie - vlammetje. Ik was al vanaf de eerste dag op de middelbare school verzot op dat vak. Ik heb geprobeerd om er enigszins wat mee te doen .. maar de ZLS ( laboratorium-school) had toen alleen chemie en medisch en het was ook niet echt mijn ding. dus ik ben maar software ontwikkelaar geworden.

Afgelopen vakantie werd ik er weer aan herrinerd hoe leuk ik biologie eigenlijk vind, en ik zou er graag eens wat mee gaan doen. Ik hoor dat ook vaker van mensen in mijn omgeving.

zou het mogelijk zijn om een ( avond) studie op te pakken , en zo ja hoe pak je dat aan ?

buiten dat lijkt het me leuk om een keer een 3D anatomie programma te maken, maar dan niet alleen van een mens , maar ook van andere dieren .. zee-egel, sprinkhaan .. die je dan helemaal uit elkaar kan halen. Misschien dat hier mensen zitten ( docenten bv) die weten of er interesse is in zo'n soort programma ?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Studietips....

Voor dergelijke programma's is altijd een interesse. Wel kan ik je zeggen dat er al een dergelijk programma bestaat voor kikkers. Ik heb (gok ik) een jaar of 6 geleden zoiets eens mogen aanschouwen. Het ging hier om een heel simpel programma, dat dan weer wel.

Uit persoonlijke interesse kan ik zeggen dat het voor de standaard proefdieren interessant zou zijn om een 3D model te hebben, Maar dan niet een statisch model, maar een model wat de embryonale ontwikkeling van het organisme laat zien. Ik zou me dan verder in kunnen denken dat de verschillende weefsels die worden weergegeven -klikbaar- zijn waardoor een korte samenvatting van dit weefsel word gegeven.