Springen naar inhoud

Waarom God niet bestaat.

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Env0y

Env0y

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2005 - 11:58

Theologie is ontwikkeling, een geïnterpreteerd emotioneel vlak, gebaseerd op ontoerekeningsvatbare verhalen uit het verleden door mensen die geen licht konden stil zetten of atomen konden teleporteren, noch de melkweg in kaart konden brengen, of het ontstaan van een ster/zwart gat konden berekenen.
Theologie is toch even "iets" wat van tussen je oren vandaan komt.
Een oorzaak als gevolg van sociale omgeving,opvoeding en bevindingen. Dit kán zo "erg" worden dat dit intens "voelbaar" wordt, en uitgedragen wordt in feitelijke gebeurtenissen, (blijdschap,wonders,zelfmoordaanslagen,vul maar in.)
Alles wordt vol overtuiging d.w.z als je echt 100% iets geloofd, dat het ook zo voelt, of "gebeurd"
Mijn religie leraar zei vroeger dat als je er 100% van overtuigd bent dat die boom buiten omvalt, dan zal die omvallen.
Daarbij gaat dit ook over het feit van de acceptatie van “een “god”, want als de “kerk” je verteld dat je 100% in “god” moet geloven om in de hemel te komen, en je twijfelt steeds weer: geloof ik nu, of geloof ik niet. Uiteindelijk leg je je er maar bij neer, want o.a. in de bijbel staat: wie in de “zoon” van “god” geloofd heeft het eeuwige leven, en dus zal het wel zo zijn…
Wanneer je dat accepteert, dat je vol overtuiging geloofd, een volle 100%, want wat moet je anders dan 100% geloven? Geen 56,33% of 42,99.
Het is of 0 of 100%, vanaf 100% geloven is ALLES mogelijk, want vanaf dat moment leef jij niet voor jezelf maar voor "iemand" anders, en zie je dingen ook totaal anders omdat je het vanuit geestelijke/schriftelijke richtpunten leeft.
Wanneer je dat dus geloofd, zie je de maatschappij tevens niet meer als maatschappij maar als "wij" en "zij".
Het 100% in een “god” geloven heeft alles met de samenwerking van lichaam en geest te maken,
Hoeveel mensen zijn er niet, die "wonderlijke" dingen kunnen doen of hebben gedaan, Puur omdat ze er 100% van overtuigd waren dat het kon.
Ik noem hierbij oa. :
-Vechtsporten die men laat concentreren op lichaam en geest om bijv. zware klappen te incasseren,
-Het stuk slaan van een balk/steen met de hand,
-Maar ook het lopen over kolen/glas/spijkers,maar dus ook het buigen van lepeltjes en het “genezen” van mensen omdat deze dit ten oprechte geloven, deze genezing is trouwens opdezelfde als reikie e.d (maar dan niet door een “god”).
Dit alles heeft te maken met concentratie-en oprecht geloof, de ene heeft dit meer als de ander, en sommigen hebben dit meer als de ander en zelfs als een soort 6e zintuig.
De richtlijnen die elk geloof geeft zijn voor de gelovigen(“Wij”) altijd goed maar voor de tegenpartij(“Zei”) bijna altijd slecht (goed-kwaad)
Naar mijns inziens zijn "wij" niks beter dan "zei" en omgekeerd, en bestaat er geen goed of kwaad.
De een interpreteert goed als kwaad en de ander kwaad als goed.
Maar vooral omdat "wij" vaak vol overtuiging ergens in geloven (in “god” en boekstukken c.q de bijbel) of juist niet (feiten wetenschap/archeologie) of iets doen, zonder het nader onderzocht te hebben, en iets al bekritiseerd hebben voordat ze het hebben waargenomen, hier speelt onwetendheid en eenzijdige belichting van het verhaal een grote hoofdrol.
De mens heeft een kuddegeest en heeft de neiging te doen, wat de rest doet.
Wanneer in de menselijke geest éénmaal
een mening heeft postgevat, dan selecteren we alleen informatie die de mening ondersteunt.
(we redeneren in de eerste plaats niet door logisch na te denken, maar door patronen te onderkennen)
Verder proberen mensen het inschatten van waarschijnlijkheden en verwachte uitkomsten sterk te veréénvoudigen door het toepassen van vuistregels.
Hoewel dit vaak handig is, kan het leiden tot forse systematische fouten.
We betreden met liefde gebaande wegen en onderzoeken met tegenzin nieuwe wegen.
“god” (als er één is) of niet,
Er zal altijd leven zijn.
Energie is namelijk Leven.
Het heelal beschikt talloze vormen van materie en vormen van energie, (De zon,donkere energie, energie massa’s,gaswolken etc.)
Zonder energie zou er geen leven kunnen zijn, want alles wat leven nodig heeft is energie, denk maar aan (eten,slapen,sporten)
Energie is ook eeuwig, Energie zal altijd blijven bestaan, Energie is constant en zal zich altijd ergens heen manifesteren, het zal altijd ergens blijven.

Een van de vele dingen wat theologen vaak ontkennen is bijvoorbeeld dat de aarde nooit zoveel miljoen jaar oud kan zijn, en de evolutie van de mens gewoon weg niet bestaat, terwijl evolutie een aantoonbaar feit is.
Ook essentiële en tegenstrijdige dingen uit de bijbel zijn:
Waarom de toren van Babel nu van nut was, aangezien er nu robots op mars rondrijden
Daarbij geef ik nog verscheidene wazige voorbeelden als: als de 2 eerste mensen zich voortplantten,
Waar komen dan de mensen weg uit het zuid-amerika, en de totaal verschillende mensen(chinezen,blanken,zwarten) want evolutie bestaat niet!
En hoe kunnen 2 mensen zich voortplanten en het geslacht daarvan en daarvan, want er wordt geleerd dat incest fout is. En niet voor naslacht zorgt.
En dan nog het heelal, er was een aarde, donker, woest en ledig, de aarde zal alleen in het universum zijn geweest want over een zon(ster) wordt nog niet gepraat.
En was er licht, de zon! Een nieuwe manier van samenstelling voor een zonnestelsel, eerst de planeet en dan de zon en niet andersom.
Er word over een aarde en sterren gepraat maar niets over een heelal en en miljarden ontelbare zonnestelsels met planeten in sterrenstelsels in clusters in diverse ruimtes, terwijl de egyptenaren en o.a de maya’s al wisten dat er meerdere planeten waren.
Onlangs is aangetoond,(http://www.newscient...ace.com/home.ns)
Dat er buiten ons sterrenstelsel, exo-planeten zijn, die de zelfde vorm hebben als de aarde en die niet uit gas bestaan.
Neem maar eens een kijkje met de hubble teleschoop in de gigantische ruimte.
Je word aardig gek als je ziet dat ons grote melkwegstelsel met meer dan 200 miljard sterren, slechts een een draaiende schijf is op de gigantische kaart.

Geplaatste afbeelding

Zo zijn er nog zoveel dingen die gewoonweg niet kloppen, of slecht en bovendien subjectief staan beschreven.
Op deze vraagstukken geven theologen dan vaak dergelijke antwoorden als: "ja wij mensen zijn niet alwetend in “God”s plannen", of “Daar kan ons verstand niet bij”
waarom niet gewoon helder en kritisch beredeneren met de hersens die NIÉT uit emoties werken?
Het komt er op neer dat zelfs als “god” bestaat dat hij fout en hypocriet zal moeten zijn,
Wat is Úberhaupt het nut van het maken van een wereld, als meer dan de helft van alle geleefde mensen ooit, niet oprecht oprecht heeft geloofd in de “god” van de “liefde”, en dus voor “eeuwig” naar de “Hel” gaat.
Zou het niet hypocriet zijn om een select groepje mensen te redden (de Joden), en daar bemoeienis mee te hebben en de rest van mensen die stellig in een Allah, of een boedah of een Maya, of totempaal of weet ik veel wat naar de hel te sturen.
Het nut, wanneer er stelsmatig 16 miljard mensen hebben geleefd. En daarvan 10 miljard nooit in de “god” van “de liefde” heeft geloofd, Deze aarde zou dan ook Nutteloos en doelloos zijn geweest, aangezien de mens de “kroon” op de schepping is/was!
het bestaan van een “god” kan ook nooit feitelijk worden aangetoond. Ook niet als mensen dat zeggen, een feit is iets wat je na kunt meten, over het bestaan van een “god” valt niet na te meten, DUS ZEKER WETEN KAN NOOIT! OOK AL VOEL (emotie) JE DAT 100%,
Geloof is en blijft een subjectieve interpretatie geven aan een onverklaarbaar feit.
Wanneer iemand daarmee gelukkig is ben ik blij voor hem/zei zolang diegene mij geen wil oplegt of mij er ook maar mee lastig valt.
Ikzelf ben wat kritischer en absorbeer alle dingen en probeer het goede te behouden.
Hoe slecht dit ook mag zijn volgens de “theologie” , ik "geloof" 100% dat dit de juiste manier is om de juiste levenslessen te leren.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 juni 2005 - 18:10

nee, op dit forum is filosofie het onderdeel van wetenschap dat zich niet met aantoonbare bronnen bezig houdt maar met gedachten experimenten en redeneervorm. Als je het woord filosofie wilt gebruiken moet ik je verwijzen naar de forum bijsluiter. Daar staat ook een verklaring in wat het woord theologie op dit forum betekend.

http://www.wetenscha...?showtopic=7760

Voor de mensen die geen zin hebben om het bovenstaande lange verhaal door te lezen, van de eerste zinnen kan ik opmaken dat mijnheer 'god', een filosofisch begrip, wil onderuit halen met behulp van wetenschap. Dit is appels met peren vergelijken. Hij defineert namelijk het woord 'bestaan' als wetenschappelijk aantoonbaar aanwezig zijn. En dit is niet de bedoeling van dit filosofie forum dat zich bezighoud met 'niet-aantoonbare' onderwerpen.

• Gast

Geplaatst op 29 juni 2005 - 19:22

Het stukje van Envoy spreekt me zeer aan.
Alleen jammer dat hij in een nieuwe discussielijn is geplaatst.
Naar mijn mening behoort het thuis binnen de discussie "God bestaat niet
bewijs het maar"

• Gast

Geplaatst op 29 juni 2005 - 21:59

ik ben zelf van mening dat theologie onderuit te halen is met wetenschap.
Maar als nog sorry dat ik mijn topic verkeerd heb geplaatst.

Leuke gast

Leuke gast

• >1k berichten
  • 1166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2005 - 22:02

ik ben zelf van mening dat theologie onderuit te halen is met wetenschap.

Waar komt deze wetenschap vandaan?

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 juni 2005 - 22:26

Ik ben het ermee eens dat het zonde is dat deze lap tekst verkeerd geplaatst werd.

In de juiste thread (http://www.wetenscha...pid=79083#79083) heb ik er wel aandacht aan besteed, zodat dit niet verloren gaat.

Voor wat deze topic betreft zet ik er een -slotje- op.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures