Hbo-v - psychologie

Reageer
Berichten: 1

Hbo-v - psychologie

Hallo,

ik heb al even rondgekeken op het forum maar ik heb mijn vraag er niet tussen zien staan, als hij al reeds beantwoord is dan heb ik m over het hoofd gezien, mijn excuses daarvoor.

Mijn vraag is, kun je met een HBO-v propedeuse naar de universiteit gaan op psychologie te studeren?

BVD

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Hbo-v - psychologie

Ja, naar mijn weten kan dat gewoon. Met je propedeuse op het HBO kan je naar de Universiteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 26

Re: Hbo-v - psychologie

Wel is het aannemelijk dat je nog een toets voorbereidende statistiek moet afleggen.
Wiskunde op vwo-niveau is noodzakelijk om de studie Psychologie met succes te kunnen volgen. Studenten die wiskunde op vwo-eindexamenniveau hebben afgerond, zijn ongeacht het eindcijfer geschikt.

(...)

Voor alle aankomende studenten die geen wiskunde op vwo-eindexamenniveau hebben gedaan, en met name voor studenten met een hbo-(propedeuse)diploma, is er aanvullend wiskunde-onderwijs. De opleiding Psychologie organiseert deficiëntiecursussen wiskunde en daarop aansluitende toetsen. Je kunt ook een toets afleggen op basis van zelfstudie. Het is van groot belang hiaten in de wiskundekennis voor de start van de studie weg te werken.
BRON

Andere universiteiten kennen soortgelijke regelingen. Zie bijvoorbeeld deze en deze links.

Reageer