Springen naar inhoud

Windtunnel rook

• Log in om te kunnen reageren

Chillobillo

Chillobillo

• >100 berichten
  • 105 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 augustus 2009 - 22:17

Binnenkort moet ik een aantal testen uitvoeren met een windtunnel en een model. Om de aerodynamica te testen wil ik rook gebruiken om te zien hoe het gaat. Maar ik heb nu alleen geen idee hoe ik het rook kan creŽren. Is het bijvoorbeeld mogelijk om een paar stoffen bij elkaar te gooien die een niet giftige rook produceren die hiervoor geschikt is? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JohnB

JohnB

• >250 berichten
  • 711 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 augustus 2009 - 11:13

Dit topic past beter in het Praktische en overige technische wetenschappen forum en is daarom verplaatst.

christof_enigma

christof_enigma

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2009 - 13:22

Er bestaan zgn rookpotten die een oranje rook verspreidt wanneer je ze opent.Ze worden gebruikt om op zee een positie van vb schip in nood aan te duiden.Geen idee of de rook daarvan giftig is.Waarschijnlijk wel een beetje overdreven duur voor wat je ermee wil doen.

king nero

king nero

• >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2009 - 16:57

Indien je een windtunnel gaat gebruiken, veronderstel ik dat je de infrastructuur van een universiteit of dergelijke gaat gebruiken? Hebben zij daarvoor geen standaard oplossing?

Chillobillo

Chillobillo

• >100 berichten
  • 105 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2009 - 17:08

Nee, het is een zelf gemaakte. Er hoeft niet een extreme wind te worden gemaakt. Rond de 100 km/h is wel het maximum.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

sillyconmarc

sillyconmarc

• >250 berichten
  • 318 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 24 augustus 2009 - 08:37

Hallo,

Eťn manier om rook te maken is het verhitten van een mengsel van propyleenglycol en water tot ongeveer 200 graden C. Dit mengsel is in de handel verkrijgbaar, het wordt gebruikt in commerciele rookmachines in de theaterbouw.

Er bestaan ook "rookpennen"; see your favorite search engine...

Zie ook: Rookvloeistof

Succes!
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures