Veel minder jongens en meisjes gaan roken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Veel minder jongens en meisjes gaan roken

In de afgelopen tien jaar is het aantal rokende middelbare scholieren in Limburg met bijna de helft afgenomen. Die afname is te zien bij alle schooltypen, en onder zowel jongens als meisjes.

Lees meer ... NRC
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

Goed zo, alleen lijkt het erop dat ze meer zijn gaan zuipen.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

En daarin zijn ze erg creatief: http://www.pinkbullets.nl/2009/01/columns/...de_wodka_tampon

Moeten urgentieartsen nu ook al lichaamsholten controleren als ze iemand binnenkrijgen met een alcoholintoxicatie?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

Jona444 schreef:En daarin zijn ze erg creatief: http://www.pinkbullets.nl/2009/01/columns/...de_wodka_tampon

Moeten urgentieartsen nu ook al lichaamsholten controleren als ze iemand binnenkrijgen met een alcoholintoxicatie?
Hemeltje lief...wat mensen wel niet verzinnen om 'lol' te hebben.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 347

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken



Ze beweren dat je er op die manier niet dik van wordt, maar maakt het uit via welk slijmvlies alcohol het bloed in komt? Dat lijkt mij stug.

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

Misschien het volgende anticonceptivum met nog meer anti-SOA activiteit: de wodka condoom? Als er dan al een zaadcel of HIV virion doorgeraakt verzuipt hij in 40% ethanol.

Gebruikersavatar
Berichten: 347

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

Misschien het volgende anticonceptivum met nog meer anti-SOA activiteit: de wodka condoom? Als er dan al een zaadcel of HIV virion doorgeraakt verzuipt hij in 40% ethanol.


..en mocht je toch zwanger raken dan heb je in ieder geval gegarandeerd geboorte afwijkingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

..en mocht je toch zwanger raken dan heb je in ieder geval gegarandeerd geboorte afwijkingen.


http://www.erfelijkheid.nl/zena/foeta.php ;)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

De discussie over de effecten van alcohol op de ontwikkeling van de hersenen is afgesplitst naar dit topic:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=113321


Hier kan verder gediscussieerd worden over de inhoud van het nieuwsbericht.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

De algehele anti-rook lobby lijkt zijn vruchten af te gaan werpen. Aan de ene kant een goede zaak. Toen ik op de middelbare school zat (ca. 15 jaar geleden) werd er veel gerookt, al vanaf 13 jaar. Dat is natuurlijk heel schadelijk. Nadeel aan de huidige situatie vind ik, is dat rokers een beetje geisoleerd worden. Iemand zei mij onlangs: "Rokers worden de melaatsen van de 21e eeuw". Of dat nou wenselijk is...

Ikzelf ben niet vies van roken, maar ben niet meer dan een incidentele gebruiker. Ik heb het al meegemaakt dat kennissen die mij voor het eerst zien roken, vanaf dat moment heel anders met me omgaan. Dat vind ik wel vreemd aangezien ik nooit zal roken in het bijzijn van mensen die dat vervelend vinden. Ik houd zelf ook niet van de stank die achterblijft en rook dus ook nooit binnenshuis behalve misschien bij iemand waar het toch al blauw staat van de rook.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Reageer