Springen naar inhoud

Toepassingen kwantummechanica

• Log in om te kunnen reageren

byte

byte

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2009 - 14:33

Hallo iedereen

nu dat ik de basis bezit over kwantummechanica zou ik mij graag wat verdiepen in de toepassingen van de kwantummechanica

Daarom ben ik op zoek naar boeken en of websites die mij hier over informatie geven.

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Tempus

Tempus

• >250 berichten
  • 340 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2009 - 18:31

''Quantum Physics'' geschreven door Alastair I.M. Rae uit de Beginners Guides serie, ISBN: 978-1-85168-369-7.
Dit boek gaat over de toepassing van kwantummechanica, de eerste paar hoofdstukken gaan over de basis van de kwantummechanica en de rest van het boek gaat over de toepassingen. Het is wel een ''popular science'' boek dus of het van voldoende niveau voor je is weet ik niet.

die hanze

die hanze

• >250 berichten
  • 441 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2009 - 18:01

de interferometer word al heel lang toegepast om de preciese beweging van een vliegtuig of ruimtetuig te meten.
Het idee is niet echt ontstaan vanuit de kwantummechanica maar er treden wel kwantummechanische effecten op.

heb je toeval al gelezen van Anton Zeillinger, het is vrij theoretisch maar hier en daar kom je ook toepassingen tegen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures