Springen naar inhoud

Durian zaadjes

• Log in om te kunnen reageren

Virliber

Virliber

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2009 - 16:37

Hallo, ik heb vandaag 3 Durian zaadjes gekregen en een paar Atis zaadjes.
Ze zijn tropisch, dus maakt het iets uit wanneer ze geplant wordend? zoja, wanneer is het het beste om ze te planten?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Virliber

Virliber

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2009 - 17:28

Voor de Durians heb ik toch geen keus meer, ze zijn al aan het kiemen.
Mag dit misschien overgeplaatst wornden naar "Biologie"? want ik vermoed dat dit waarschijnlijk meer daar hoort.

Veranderd door Virliber, 25 augustus 2009 - 17:29

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8795 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 augustus 2009 - 11:25

Als ze kiemen zal het wel goed zitten... ben benieuwd of zoiets wil groeien als kamerplant. Meer dan decoratief zal het sowieso niet worden denk ik, durianbomen zijn enorme dingen en moeten waarschijnlijk hoger zijn dan je huis voor er wat aan komt ;)
Victory through technology

Virliber

Virliber

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2009 - 08:39

Ja dat dacht ik ook. Alleen hoop ik dat het vroeger gebeurt (zoals Jackfruit na 3 jaar bvb). En doordat er bijna geen winters meer zijn zullen ze na een paar jaar permanent buiten kunnen staan. Men zegt mij dat die planten wel tegen een beetje vorst kunnen.
In ieder geval kan ik niet wachten om ergens in een drukke plaats zo'n vrucht uit te halen. hehehe ;) (ze ruiken nogal)

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 augustus 2009 - 11:49

Dan zal je ze wel zelf moeten bestuiven of hopen dat onze vleermuizen de rol van hun aziatische broeders overnemen.
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Virliber

Virliber

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2009 - 17:46

Hallo, tot nu toe zijn die worstjes die uit die durianzaden kwamen een beetje gegroeid, maar ze zijn zwart aan het komen en er begint schimmel op te groeien. Is dit normaal? Ook hebben ze in 3 weken bijna niet gegroeid.
Heb ik een reden om bezorgd te zijn?

Dit is een afbeelding van de pit die er het ergst aan toe is, het worstje is bruin en aan het verschrompelen.

Geplaatste afbeelding

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures