Biosphere

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

Biosphere

Ik zit nu op school en heb ff hulp nodig die mijn vragen voor biologie kan beantwoorden.

Waarom zette men biosphere in een gebied met een zonnig klimaat?

Waarom zijn de bionauten minder actief als er weinig zuurstof in de kas is? en waarom?

Welk verschil is er tussen het klimaat in biosphere2 en het klimaat op aarde?

kIsS AnD HuGSs...eLInE..ThAnKSs...! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Biosphere

Wel minder zuurstof is minder energie dat je kan opwekken. Sporters gaan ook op hoogte stage om meer rode bloedcellen te krijgen en dus meer zuurstof te hebben. Zuurstof is zeer belangrijk bij het opwekken van energie nl ATP.

Op de andere twee vragen heb ik niet direct een antwoord, wel een paar vermoedens.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Biosphere

Eline Loves ya schreef:Ik zit nu op school en heb ff hulp nodig die mijn vragen voor biologie kan beantwoorden.

Waarom zette men biosphere in een gebied met een zonnig klimaat?

Waarom zijn de bionauten minder actief als er weinig zuurstof in de kas is? en waarom?

Welk verschil is er tussen het klimaat in biosphere2 en het klimaat op aarde?

kIsS AnD HuGSs...eLInE..ThAnKSs...! :shock:
  • Waarom zette men biosphere in een gebied met een zonnig klimaat?

    Lijkt me nogal voor de hand liggend. De Zon schijnt daar vaker en dat zorgt voor de plantengroei in de kas, (min of meer de zelfde "berekenbare" omstandigheden)

    Waarom zijn de bionauten minder actief als er weinig zuurstof in de kas is? en waarom?

    Heeft XP al beantwoord.

    Welk verschil is er tussen het klimaat in biosphere2 en het klimaat op aarde?

    Een enorm verschil Biosphere II is toch een gesloten systeem. De Aarde ook wel maar in een véél grotere mate, het ene continent heeft invloed op het andere. Denk hierbij maar eens aan de warme golf stroom of het weer.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Reageer