Springen naar inhoud

[wiskunde] welke t-toets in spss?

• Log in om te kunnen reageren

MasterTCW

MasterTCW

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2009 - 12:03

Beste lezer,

Ik wil de onderstaande hypothesen beantwoorden met behulp van een statistische toets. Ik weet alleen niet welke ik moet gebruiken. Volgens mij moet ik een t-test gebruiken voor H1 , 2 en 5 en lineaire regressie bij Hypothese 3 en 4.
De vraag is alleen welke t-test? Ik zit zelf te denken aan de independent sample t-test maar hier moet je een Grouping Variable invoeren en aangezien mijn variabelen uit getallen bestaan kan ik moeilijk een Grouping Variable aangeven met 1 en 2.

Bij de hypotheses hieronder kun je zien om hoeveel variabelen het gaat. Alle variabelen zijn op ordinaal niveau gemeten. Ze zijn dus allemaal middels een 7 punt likertschaal gemeten waarbij 1 oneens betekent en 7 eens. Elke variabele is met 4 a 5 stellingen gemeten.
Dus bv. Om WOM te meten zijn er 5 stellingen geformuleerd om dit te meten. Deze heb ik samengevoegd tot 1 variabele door de stellingen bij elkaar op te tellen middels Compute. Hoe hoger het getal hoe meer men het eens is met de variabele WOM.

Hypotheses:

H1 Hedonistische consumenten hebben een sterkere invloed op de positieve effecten van WOM dan utilitaire consumenten. (totaal 3 variabelen)

H2 Consumenten met utilitaire motieven zijn vaker online dan consumenten met hedonistische motieven. (totaal 3 variabelen)

H3 Hedonistische consumenten gaan online browsen voor plezier en vermaak. (totaal 2 variabelen)

H4 Utilitaire consumenten gaan doelgericht online zoeken. (totaal 2 variabelen)

H5 Utilitaire consumenten hebben een sterkere aankoopintentie dan hedonistische consumenten door het verschil in Internetgedrag. (totaal 5 variabelen)

Alvast bedankt voor jullie advies.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures