[wiskunde] vergelijking

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 846

[wiskunde] vergelijking

hey,

ik wil hieruit x bepalen:
\(\frac{(0,027+x)}{(0,022-2x)^2} = 222 \)
ik dacht van van die 2de macht af te raken door de nulpunten ervan te zoeken maar kwam maar op 1 nulpunt uit.. nu heb ik dus
\(\frac{(0,027+x)}{(x-0,011)^2} = 222\)
ben daar dus niets mee geholpen geweest.. ;)

iemand een idee?

thx!

Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [wiskunde] vergelijking

Je oorspronkelijke vergelijking is van de vorm a/b = c. Vermenigvuldig beide leden met b (let op: b mag niet 0 zijn) en je krijgt a = bc. In jouw geval uitwerken en alles naar een kant brengen geeft een gewone kwadratische vergelijking in x.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [wiskunde] vergelijking

owkay bedankt TD, nu komt het juist uit
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [wiskunde] vergelijking

Dat is trouwens meer algemeen vaak de eerste stap om van een breuk af te geraken... Graag gedaan, succes ermee!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [wiskunde] vergelijking

Lijkt een beetje op deze en deze ;)

Als je dingen in de noemer hebt waarin je geïnteresseerd bent, moet je zorgen dat ze niet meer in de noemer staan.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer