menstruatiepijn

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 402

menstruatiepijn

Wat doen jullie tegen menstruatiepijn? :shock:

Heb er de laatste tijd namelijk steeds meer last van.

Thnq! ;)
Destiny is but a word created by man to accept reality

Re: menstruatiepijn

Hai Elke,

ben je al aan de pil? Dat heeft voor mij zo goed geholpen. Vroeger kon ik op de eerste dag van mn menstruatie niet eens naar mn werk, zo erg was t!

Als je al wel aan de pil bent, zou ik met mn huisarts gaan praten om misschien van pil te switchen, de diverse pillen verschillen nogal in dosering van de hormonen.

Als je niet aan de pil bent of wilt, is er een relatief nieuw middel op de markt dat heet Aleve Feminax. Die helpen ook erg goed (ben op dit moment wegens een onderzoek tijdelijk van de pil af, vandaar dat ik dat weet!)

groet,

Natsie

Re: menstruatiepijn

En als bovenstaand vrij verkrijgbaar middel niet meer helpt kun je aan de sterkere pijnstillers op recept. Ik heb nu naproxen 500. Helpt goed.

groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: menstruatiepijn

Ik neem een paracetamol. Dan heb ik nog steeds wel pijn, maar het is enigzins te verdragen. Ik ben echter nog steeds niet tot veel in staat die eerste dag (als het kan neem ik vrij). Als ik iets heel belangrijks had zou ik een sterkere pijnstiller nemen.

Een warme douche en een warme kruik helpen ook wel.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: menstruatiepijn

Naar ik heb vernomen (kan er zelf niet over meepraten) lijkt het erg op migraine (kan ik wel over meepraten) en zijn het dus waarschijnlijk een soort vaatkrampen. Daar zou een alcoholische versnapeing op zijn tijd ook wel eens verlichting kunnen geven (niet te veel natuurlijk). Aan de andere kant heb ik begrepen dat veel vrouwen op hun eigen manier op de pijn reageren, en dus de behandeling kan ook uiteen lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: menstruatiepijn

Das waar, alcohol is ook een goede pijnstiller. Een glas bier of wijn (of wat je maar lekker vindt) voor je gaat slapen kan best schelen. Het beste is natuurlijk warme chocolademelk met Baily's :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: menstruatiepijn

Het beste is natuurlijk warme chocolademelk met Baily's


Ik dacht dat dat al chocolademelk wás ;) :shock:

Re: menstruatiepijn

ik had vroeger erg veel last, was er een dag ziek van. voor de pijn kreeg ik FEMEX en dit hielp erg goed. als ik het voelde aankomen nam ik het in e daarna geen last meer gehad. vraag er naar bij je huisarts.

Berichten: 106

Re: menstruatiepijn

Daar zou een alcoholische versnapeing op zijn tijd ook wel eens verlichting kunnen geven (niet te veel natuurlijk).
Dat is inderdaad waar, maar dan ben je alsnog beperkt, omdat alcohol natuurlijk concentratieverminderend is. Daarnaast is het verstandig om alcohol en aspirine niet te combineren, omdat er kans op maagbloedingen is.

Een warme kruik schijnt ook te helpen.

Ik heb er zelf dus helemaal geen last van; hoogstens de eerste 2 dagen een zeurend gevoel in m'n rug maar niet lang. Ik ben best wel een bofkont, wat dat betreft. :shock:
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Re: menstruatiepijn

Ik heb dr nu ook last van..... En het hangt er echt van af welke pil je gebruikt.

Ik ben paar maand geleden op en andere pil overgestapt (Microgenon), sindsdien weer enorme last van buikkrampen, die al een halve week voor de mestruatie beginnen :shock: , word er bijna misselijk van af en toe... Enorm vervelend.

Ben dus vorige week even naar de huisarts gegaan om maar weer terug te switchen naar mn oude pil (Marvelon), want toen ik die slikte had ik er nooit last van. Hopelijk gaat het weer over wanneer ik Marvelon weer een tijdje gebruik.

Reageer