The visual spartial learner / visueel ruimtelijke leerling

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 1

The visual spartial learner / visueel ruimtelijke leerling

Dag mensen

Ik ben nieuw hier en wil even graag me verhaal kwijt als dat kan:P (sorry dat het zo slordig overkomt)

Ik ben nu 18 jaar

maar het begon allemaal toen ik na 1e ging van de middelbare school

ik ging naar havo/vwo als eerst wat heel *** ging maar alsnog naar 2 vwo

toen op 2 vwo ging het mis ik snapte dingen moeilijker dan de rest en ging naar 3 havo wat veel stress opleverde bij een strenge familie waar ik in leef

toen op 3 havo bleef ik zitten wat helemaal drama opleverde waardoor er *** thuis ontstond

en die 3 havo daarna ging wel toen kwam ik in 4 havo nieuwe 2e fase waar ik best veel spijbelde en niks aan school deed behalve de laatste maanden waardoor ik NET over ging naar 5 havo

toen 5 havo ben ik NET gezakt ivm te weinig compensatie nadat ik 3 weken lang heel hard me best had gedaan op het laatst maar het te laat was

na heel veel twijfelen of ik wel *slim genoeg* terwijl het in me hoofd goed zit maar als k het opschrijf veel leraren zeggen dat ik te weinig opschrijf of de vraag niet goed beantwoord of dat mijn Nederlands te slecht ontwikkeld is.

Na wat lang nadenken ging ik even googlen en na wat links kwam ik hierop uit

http://www.hoogbegaafdvlaanderen.be/06_HB_...en_woorden.html

na dit gelezen te hebben en nog wat links hierover waar ik mezelf zowiezo in kon verplaatsen en ze dingen hadden geschreven die niemand van me kon weten

dus ik dacht oh ik vertel het ff aan wat vrienden van mij , gingen ze me heel raar aankijken en dachten ze dat ik gestoord was , dus dat ging mis

maar het doel van mijn post is

dat ik wil weten hoe ik het best moet aanpakken

want een visueel ruimtelijke leerling denkt veel meer in beelden dan in woorden en moet eerst het hele beeld zien en dan pas de details

en bij het schoolsysteem wat les word gegeven is het precies andersom *stapje voor stapje* leren gaat niet.

ik hoop graag dat mensen snappen wat ik wil zeggen en me advies kunnen geven

vragen stellen mag altijd want ik leg het vast onduidelijk uit :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: The visual spartial learner / visueel ruimtelijke leerling

Een forum is niet de juiste plaats voor dit soort (vooral ook heel persoonlijke) zaken. Het beste advies dat we je kunnen geven is contact opnemen met mensen die voor dit soort zaken opgeleid zijn, zoals bijvoorbeeld een remedial teacher bij jullie op school. Die kan je gericht helpen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten