Springen naar inhoud

Nederland en Venco-reclame

• Log in om te kunnen reageren

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2005 - 06:09

Ik neem aan dat velen onder jullie het wel eens gezien hebben, de reclame van Venco. Dat een niet Nederlandse man wordt geconfronteerd met een douane-dame die paspoorten controleerd en een Venco-dropje verkiest boven deze man. En uit woede de man zegt Nederlanders met hun Venco. De vraag is in feite zet de Nederlanders met dit soort reclame zichzelf niet voor gek?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 03 juli 2005 - 07:18

Nee hoor, in die reclame wordt juist de arrogantheid van de Italiaanse Macho op de korrel genomen. Voor zover eea ten koste gaat van De Nederlander: zelfspot ('wij, rare Nederlanders'), daar is sowieso niks mis mee!

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 juli 2005 - 08:58

Dat vind ik juist het leuke van Nederland, die "zelfspot". We zijn een apart volkje maar we weten het en lachen erom. Dat kan niet van iedereen gezegd worden: de reeds genoemde "macho Italianen" bijvoorbeeld, of Amerikanen die soms tot het ziekelijke aan toe uitblinken in "patriottisme" en de rest als een soort tweede wereld zien.

Er is best wat aan te merken op Nederlanders, maar dit vind ik nou juist wel een van de leuke dingen :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2005 - 10:50

Nee hoor, in die reclame wordt juist de arrogantheid van de Italiaanse Macho op de korrel genomen. Voor zover eea ten koste gaat van De Nederlander: zelfspot ('wij, rare Nederlanders'), daar is sowieso niks mis mee!

Daarom is elk volk anders. Maar hoeveel verschillen wij met andere volkeren, want Nederlanders staan of stonden bekent om hun zuinigheid, hun terughoudenheid: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, is een oud spreekwoord.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures