God bestaat niet

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 30

God bestaat niet

Hebben mensen dit programma gezien ,en wat zijn de reacties?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: God bestaat niet

Ik! En ik vond het een leuk en interessant programma.

De hele hetze vond ik zwaar overtrokken, ik snap niet wat hier nu zo beledigend of "schokkend" aan moet zijn. Op de gesprekken -waar het programma om draait- is sowieso onmogelijk iets aan te merken, en de sketches tussendoor zijn duidelijk alleen bedoeld om de boel wat op te vrolijken, en niet (in tegenstelling tot de gesprekken zelf) om serieus te nemen.

Ronduit belachelijk dat hier kamervragen over zijn gesteld.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: God bestaat niet

Ik heb het programma ook gezien. Inderdaad ronduit belachelijk dat hierdoor zoveel commotie is intstaan! Daarbij: er zijn toch ook programma´s die over God of Allah gaan?! Moeten niet-gelovigen zich daar dan ook maar zo over gaan opwinden?!

Berichten: 151

Re: God bestaat niet

Volgens mij hoort deze thread thuis in het "Filosofie, Theologie en Ethiek" forum.

Berichten: 30

Re: God bestaat niet

Ik heb het hier gepost en niet in filosofie omdat het volgens mij om een

maatschappelijk probleem gaat en niet over alleen de religie.

Wat het programma aansnijdt. is denk ik veel breder.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: God bestaat niet

johnny schreef:Ik heb het hier gepost en niet in filosofie omdat het volgens mij om een  

maatschappelijk probleem gaat en niet over alleen de religie.

Wat het programma aansnijdt. is denk ik veel breder.
Ik heb het programma niet gezien. Zou je een (korte) samenvatting kunnen geven van de inhoud ervan of eventueel een link die het programma beschrijft en waarom je vindt dat het hier om een maatschappelijk/sociaal probleem gaat? Dat maakt het wat duidelijker voor degenen die het programma niet hebben gezien.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 30

Re: God bestaat niet

Voor een samenvatting van wat het programma precies behandeld

kun je kijken op de site van rvu educatieve omroep.

Mensen van verschillende geloven zouden elkaars meningen moeten

respecteren. Enige uitzondering is als deze mening de mensenrechten schendt. Op deze manier zullen alle religies (lees: dood, verderf )

vanzelf uitsterven.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: God bestaat niet

Interessant programma, zonder meer.

Nu is het wachten nog op extremistische grristenen die de programmamaker doodschieten.

Berichten: 128

Re: God bestaat niet

Als je dit al interessant vind vraag ik me af wat je je dan zoal niet interessant vind.

Het was een programma van niets.

Bij gebrek aan talent provoceren cq schockeren.

Valt vaak wel in de smaak bij het in omvang snel groeiende plebs in dit land.
de groeten,

H Bill

Berichten: 133

Re: God bestaat niet

De meningen van de mensen in het programma zijn wetenschappelijk onderbouwd. Ik vond het een zeer leuk programma.

Wel vind ik het jammer van de komedie die af en toe in het programma is. Het doel van het programma is duidelijk: ons (vooral godsdienstigen) na laten denken over het bestaan van God) Maar door de komedies komt het provocerend over, dus dezelfde manier die Ayaan Hirsi Ali gebruikt in submission om haar doel te halen en dat is gedoemd om te mislukken.

Het zal juist ervoor zorgen dat meer mensen zich gaan verdiepen in de godsdiensten en dat betekent dat er zeker een paar de Bijbel of de Koran geloofwaardiger vinden en ze worden dan ware gelovigen.

Zo heb je per ongeluk toch nog een paar extremisten aan hun nieuw hobby geholpen.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!

Reageer