Nederland: mensenrechten

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1.286

Nederland: mensenrechten

Hoe staat het gesteld met de mensenrechten in Nederland!

Heeft Nederland de meesten mensenrechten waar ter wereld?

Waarom wordt de mens in Nederland zo overdreven beschermd?

Zou het minder in Nederland kunnen met al die rechten?

Waarom zijn er in Nederland zo weinig plichten?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Nederland: mensenrechten

Nederland heeft wereldwijd gezien een prima reputatie op het gebied van mensenrechten. Uiteraard blijft er altijd te wensen over. Nederland is op dit punt heel goed vergelijkbaar met veel andere Europese landen.

Off topic:

Ik wijs er nog even op dat die .nl na wetenschapsforum beslist niet betekent dat we vooral voor Nederlanders werken, dus als het kan de vragen wat algemener stellen. Ik lees hier voor Nedderland ook België

On topic:

De mens wordt in Nederland niet overdreven beschermd hoe kom je daar nu weer bij? En NEE en kan geen enkel recht af!

Er zijn in Nederland heel veel plichten net als in elke andere georganiseerde samenleving. Aangezien de meeste Nederlanders al moeite hebben deze plichten na te leven moeten we daar wellicht nog wat verder in schrappen.
β-Damascenon en maneschijn

Berichten: 1.286

Re: Nederland: mensenrechten

JanMeut schreef:Nederland heeft wereldwijd gezien een prima reputatie op het gebied van mensenrechten. Uiteraard blijft er altijd te wensen over. Nederland is op dit punt heel goed vergelijkbaar met veel andere Europese landen.

Off topic:

Ik wijs er nog even op dat die .nl na wetenschapsforum beslist niet betekent dat we vooral voor Nederlanders werken, dus als het kan de vragen wat algemener stellen. Ik lees hier voor Nedderland ook België

On topic:

De mens wordt in Nederland niet overdreven beschermd hoe kom je daar nu weer bij? En NEE en kan geen enkel recht af!

Er zijn in Nederland heel veel plichten net als in elke andere georganiseerde samenleving. Aangezien de meeste Nederlanders al moeite hebben deze plichten na te leven moeten we daar wellicht nog wat verder in schrappen.
Jan, je heb gelijk, Belgie hoort er ook bij.

In Nederland wordt de mens op allerlei manieren beschermd. Gordel om, gewen alcohol tijdens het rijden, niet roken in openbare gebouwen, dit mag niet, zus mag niet, je moet dit je moet dat, alles om de mens te beschermen tegen zichzelf en anderen. Zelfs zelfsmoord is verboden. Er zijn teveel leefregels om de mens te beschermen, dat is een onnatuurlijk proces in de evolutie. De natuur regelt het leven zoals dat is geprogrameerd. Je kunt niemand er van weerhouden dat die een moord pleegd, of iemand dood rijdt. Want een kat in het nauwe maakt rare sprongen. Maar aan de andere kant speeld het opgelegde geweten door de meerderheid, gevoed door de media.

Reageer