compost

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 20

compost

ik ben al een tijdje opzoek naar informatie over welke soorten insecten, schimmels, bacterien er in compost voorkomen, op veel sites blijft de informatie een beetje oppervlakkig, maar ik kan goede site/boek vinden die er wat dieper op ingaat...

heeft iemand misschien tips? of een goede site? of toevallig zelf veel verstand hiervan?

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: compost

waarom wil je dit weten?

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: compost

waarom wil je dit weten?
Heeft dat er iets mee te maken? ;) Deze site is toch om vragen beantwoord te krijgen? :shock:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: compost

HolyCow schreef:waarom wil je dit weten?
Heeft dat er iets mee te maken? ;) Deze site is toch om vragen beantwoord te krijgen? :shock:
ik had de vraag gelezen en wist er geen antwoord op, het intrigeerde me gewoon waarom semmm dat wilde weten

dat van mij had er nog iets mee te maken ja ... maar dat van jou jammer genoeg niet ...

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: compost

Diesel Power schreef:
HolyCow schreef:waarom wil je dit weten?
Heeft dat er iets mee te maken? ;) Deze site is toch om vragen beantwoord te krijgen? :shock:
ik had de vraag gelezen en wist er geen antwoord op, het intrigeerde me gewoon waarom semmm dat wilde weten

dat van mij had er nog iets mee te maken ja ... maar dat van jou jammer genoeg niet ...
Sorry dan heb ik de vraag verkeerd geïnterpreteerd. Zand erover en on-topic :wink:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 116

Re: compost

Het is natuurlijk heel moeilijk gissen welke organismen zich in compost thuis voelen. Compost is een afvalhoop van verschillende planten, bomen, groenten, fruit, noem maar op. Alle organismen (bacterien, schimmels en insecten) die zich hiermee voeden zullen zich thuis voelen. Dus dat lijkt mij een eerste aanknopingspunt. Wat zijn de gasten van een bepaalde host: ?
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

Reageer