Satelliet met zonne-panelen wekt stroom op voor aarde

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 7

Satelliet met zonne-panelen wekt stroom op voor aarde

"Waar kan je het beste zonne-energie opvangen? In de ruimte natuurlijk: er zijn geen wolken, er hoeft geen rekening te worden gehouden met bouwvergunningen en er is plek zat. Daarom is Japan bezig met een satelliet met 4 vierkante kilometer zonnepanelen, om zo 300.000 huishoudens van duurzame energie te voorzien.


De satelliet kan de elektriciteit met microgolven..."


Bron

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Satelliet met zonne-panelen wekt stroom op voor aarde

Dit is de zoveelste keer dat dit stokoude en onzinnige idee weer eens het nieuws haalt.



We hadden zoiets al eens eerder op WSF en ik verwijs dan ook naar mijn reactie aldaar:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...hl=
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Satelliet met zonne-panelen wekt stroom op voor aarde

En dan nog, als het zonlicht dan is omgezet naar microgolflicht, dan heb je plots geen last meer van wolken enzo? Dan is alles plots betrouwbaar geworden?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 347

Re: Satelliet met zonne-panelen wekt stroom op voor aarde

Ik vind het in principe een goed idee, en misschien heb ik te veel James Bond films gekeken, maar zou het in de praktijk niet een veiligheidsrisico vormen? Zo'n gefocuste straal microgolven lijkt me toch niet gezond om per ongeluk over een stad te scheren.

Berichten: 12.262

Re: Satelliet met zonne-panelen wekt stroom op voor aarde

Het lijkt mij ook een onzinnig plan, dat staat eigenlijk ook wel in de orignele bron: http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=206...id=aJ529lsdk9HI


“These expenses need to be lowered to a hundredth of current estimates,” Yoshida said by phone from Tokyo.


Maar het bevreemd me dat er toch $21 miljard voor is - meer dan het budget voor de fusiereactor van ITER.
Victory through technology

Reageer