Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Is mijn huis-tuin_keuken bommen topic verwijderd? En zo ja waarom?

of er is iets misgegaan bij het plaatsen, in that case sorry.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Ja, deze is verwijderd. Het beleid op dit forum staat het niet toe om het over explosieven te hebben. Ik raad je daarom ook aan om even de regels van wetenschapsforum door te lezen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Wel, hij is door mij verwijderd. Behalve de correcte post van Bart verwijs ik je ook nog door naar de regels van Scheikunde
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Kunnen jullie niet zeggen dat het op eigenrisico is?

Dan kunnen zelf experimenteurs hun lol hebben en lopen jullie geen gevaar voor een claim...

Of is dat niet de reden?

Een huis tuin en keuken bommen topic lijkt me geweldig.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Er is eens in het verleden besloten om discussies over het maken van explosieven te verbieden, omdat het ernstig uit de hand liepen. Mensen begonnen vragen te stellen over hoe zij buskruit en nitroglycerine konden maken (en kregen daar ook vrij eenvoudig antwoord op) Met de gemiddelde jeugdige leeftijd op dit forum kun je dan voor levens gaan vrezen.

Als jij met explosieven wilt / moet werken of met gevaarlijke / giftige stoffen en je moet op een internetforum vragen hoe je te werk moet gaan, dan ben je overduidelijk niet geschikt om ermee aan de slag te gaan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Iedereen die zijn hand eraf knalt door scheikunde heeft al 100 keer: 'op eigen risico' gelezen. Het staat op de fles, op de handleiding, hoort het van mama.

Over het algemeen heeft de term: "Op eigen risico" een wederzijds effect. En dus een beetje nutteloos.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Op het scheikunde forum was/waren er genoeg topics over klangas. en hoe het te verkrijgen.

en ondanks dat iedereen zei dat ze het niet aan willen steken, kan het toch "perongeluk" aan gaan.

waarom mogten die discussies wel?

komt dat door dat niet alle moderatoren even strikt zijn?

of mag het wel als je zegt dat het enkel voor experimentele doel einde is?

En een bommen topic heeft toch een hoog wetenschappelijke lading?

(vat het niet op als een "bommen topic red poging" maar ik ben gewoon nieuwschierig naar de redenen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Het punt hier is dat wij niet mee willen werken aan informatie verschaffen voor het maken van bommen.

Ga nou geen andere dingen er bij halen, want dat was niet de vraag.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Knalgas kan in potentie gevaarlijk zijn. De mate van gevaarlijkheid (goede zin :shock: ) van bommen ligt natuurlijk veel hoger.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

komt dat door dat niet alle moderatoren even strikt zijn?


Als het goed is zijn alle moderatoren wat dit betreft op 1 lijn: informatie over het maken van explosieven is hier gewoon verboden. Daar is geen discussie over mogelijk. Het is, mijns insziens, al erg genoeg dat er op andere plekken op het internet zoveel informatie over dit onderwerp te vinden is.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Tja binnen vijf minuten heb je alle informatie die je nodig hebt gevonden op het internet. Ik heb genoeg met explosieven gekloot om te weten dat je er VERDOMD voorzichtig mee moet zijn, en als ik sommige posts op internet lees, dan hou ik mijn hart vast. Ik vind het ontzettend goed dat hier niet nog eens extra informatie verschaft wordt.

Knalgas is in kleine mate echt anders dan explosieven, het is ook het enige 'explosieve' experimentje wat je als leerling in de klas mag doen (op de natrium explosie van de leraar na, maar dat mogen de leerlingen ook niet uitvoeren) maar ook knalgas moet je niet onderschatten, dat kan namelijk ook zeker groots aangepakt worden. Een scheikundige studievereniging heeft een vijf of tien jaar geleden als afsluiting van hun studie een olievat van 75! liter gevuld met knal gas en dat met een electronische ontsteker op een verlaten zandbank in de waddenzee tot ontploffing gebracht. Het liet een krater achter van drie!!! meter diep.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Het liet een krater achter van drie!!! meter diep.
Dat mag dan met recht een waterstofbom genoemd worden.. :shock:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 160

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Uiteindelijk zijn er altijd weer mensen die per se met deze explosieven willen experimenteren op plaatsen die daar niet geschikt voor zijn. Bijvoorbeeld in een schuurtje in een woonwijk. Het is gewoon niet slim om hier even te gaan vertellen hoe je de explosieven moet maken. Wel dat je er voorzichtig mee moet zijn. Het uitiendelijke doel van explosieven is dat het heel hard "boem" doet. En dat brengt schade met zich mee. Gelukkig is de post verwijderd.

Wat een en ander met zich meebrengt kan zijn:

http://www.nu.nl/news/556836/13/Tiener_aan...maakte_bom.html

Veel plezier met lezen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Dat ook wel eens professionals de mist in gaan is op de Rijksuniversiteit Groningen wel weer gebleken.
nu.nl schreef:
Zwaargewonde bij explosie in Gronings laboratorium

GRONINGEN - Bij een explosie van een zuurkast in een scheikundig laboratorium van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) is donderdagmiddag een vrouw zwaargewond geraakt. Zeven studenten en hulpverleners die het slachtoffer te hulp schoten, moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen, aldus een woordvoerder van de hulpdiensten donderdag.

De vrouw was bezig met het fabriceren van een chemische stof toen er zich in de glazen zuurkast plotseling een ontploffing voordeed. Het slachtoffer kreeg daarbij een bijtende stof over zich heen.
Ik werk dus in dit zelfde gebouw. Gelukkig is dit gebouw groot genoeg en zat ik er ver vandaan, maar het is niet leuk om twee ambulances, een lading politiewagens, twee brandweerwagens en een traumahelikopter voor je raam zien staan.[/quote]

edit: quote deed het niet goed
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 128

Re: Moderators is mijn onderwerp verwijderd?

Bart schreef:Dat ook wel eens professionals de mist in gaan is op de Rijksuniversiteit Groningen wel weer gebleken.
nu.nl schreef:
Zwaargewonde bij explosie in Gronings laboratorium

GRONINGEN - Bij een explosie van een zuurkast in een scheikundig laboratorium van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) is donderdagmiddag een vrouw zwaargewond geraakt. Zeven studenten en hulpverleners die het slachtoffer te hulp schoten, moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen, aldus een woordvoerder van de hulpdiensten donderdag.

De vrouw was bezig met het fabriceren van een chemische stof toen er zich in de glazen zuurkast plotseling een ontploffing voordeed. Het slachtoffer kreeg daarbij een bijtende stof over zich heen.
Ik werk dus in dit zelfde gebouw. Gelukkig is dit gebouw groot genoeg en zat ik er ver vandaan, maar het is niet leuk om twee ambulances, een lading politiewagens, twee brandweerwagens en een traumahelikopter voor je raam zien staan.
Wat ik wilde posten...

Reageer