Springen naar inhoud

Slachtoffers laten vaker hun stem horen

• Log in om te kunnen reageren

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2005 - 09:18

Slachtoffers van misdrijven laten steeds vaker hun stem horen in de rechtzaal. Zowel het aantal keren dat geruik wordt gemaakt van het spreekrecht, als het aantal afgelegde schriftelijke verklaringen neemt fors toe.
Bron: http://www.nieuws.nl/bericht/4/38963

Ik vind dit een goede ontwikkeling, omdat slachtoffers hier de kans krijgen om hun verdriet, ongenoegen, boosheid van het verlies of inbreuk op diens lichaam en geest aan de verdachte(n) kenbaar te maken.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 24 juli 2005 - 10:23

Ik ben het volledig met je eens, maar aan de andere kant is het aantal gemelde misdrijven aan het dalen: mensen doen minder aangifte van 'kleine' misdrijven.

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 18:27

Beste Bograb,

Ik ben het volledig met je eens, maar aan de andere kant is het aantal gemelde misdrijven aan het dalen: mensen doen minder aangifte van 'kleine' misdrijven.

Dit komt omdat men die misdrijven niet zo erg vinden, of van minderbelang zijn voor het slachtoffer en justitie. Het laatste ligt meer in het vlak van opsporing, berechting en veroordeling.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures