Verdonk niet populair

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.286

Verdonk niet populair

Allochtonen zijn negatief over Rita Verdonk. Verdonk is niet erg populair onder de allochtonen omdat het door haar gevoerde beleid van inburgering, taaltoesten en het uitzettingsbeleid deze reacties opwekken. Vooral Antillianen hebben veel kritiek. De kwestie "importbruiden'' zorgt voor veel opvinding onder Marokkanen.

Bron: http://www.nieuws.nl/bericht/4/38960

Het is begrijpelijk dat men kritiek heeft op onplezierige maatregelen, die zij zien als een inbreuk op hun visie "makkelijk binnenkomen en profiteren van onze gemakkelijke wetgevingen''. Men vergeet namelijk dat zij te gast zijn in ons land en dat zij zich dienen aan onze maatstaven. Als men niet wil intergreren dienen zulke maatregelen genomen te worden. Wie hier niet thuis hoort dient te vertrekken, hoe zuur het voor de persoon in kwestie ook is. Onplezierige maatregelen en regelgeving is eenmaal noodzakelijk. Het gaat erom dat het beleid van Rita Verdonk juist goed is om de samenleving gezonder te maken, inplaats zieker. Het bestrijden van een ziekmakende virus kost nu eenmaal veel tijd, moeite en tegenwerking, maar het is noodzakelijk. Taal is de belangrijkste factor die onze maatschappij en sociale structuren bijeen houdt. We dienen met elkaar op een behoorlijk nivo te kunnen omgaan. Tegenstand zorgt ervoor dat kansarmen, profiteuren misbruik maken van onze gastvrijheid. En dit dient bestreden te worden. Als zij vinden dat er beperkingen op hun levensvisie wordt opgelegd door het beleid van Rita Verdonk, dan dienen zij te vertrekken als zij denken dat zij in het land van herkomst beter hebben.

Overgens denk ik, dat veel allochtonen het prima heben in Nederland en zich goed kunnen redden, dus laten we anderen het niet voor ons verpesten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Verdonk niet populair

Verdonk mag wat mij betreft uitgezet worden.

Verdonk moet niet vergeten dat ze het Nederlandse volk vertegenwoordigt en dus moet ze hier naar luisteren! Als je polariseert en je hard opstelt kan je een soortgelijke reactie verwachten, dus ze moet niet zeuren.
Men vergeet namelijk dat zij te gast zijn in ons land en dat zij zich dienen aan onze maatstaven.
Gezien de reactie passen ze zich iets te snel aan aan een aantal negatieve kanten van het Nederlandse volk :wink:

Inburgering is heel belangrijk, maar er wordt van de in te burgeren personen heel erg veel verwacht en er wordt zo goed als niets geleverd. Om een voorbeeld te geven: uiteraard moet je goed Nederlands kunnen spreken en verstaan als je hier wilt komen wonen, echter: je moet mensen dan wel een kans geven om zo'n taal te leren. In de praktijk word je alleen opgeslagen in een kamp en mag je jaren een procedure in, vervolgens een inburgeringscursusje wat weinig voorstelt en dan moet het goed zijn. Dat is natuurlijk problemen voor de toekomst scheppen. Ik heb ruim 20 jaar geleerd voordat ik werd losgelaten, voor een immigrant moet je zeker een paar jaar rekenen. Ook deze regering is niet bezig met een oplossing van deze kwestie, dus Verdonk heeft ook een hondenbaan.

Antillianen (en Arubanen) zijn weer een verhaal apart: dat zijn gewoon ingezetenen van het koningkrijk, dan verwachten ze uiteraard ook als zodanig behandeld te worden. Daar zit een beetje arogantie in, maar ik kan er wel een beetje in meegaan.
Tegenstand zorgt ervoor dat kansarmen, profiteuren misbruik maken van onze gastvrijheid.
Nee, dat zorgt dat de zwaksten het onderspit delven.
β-Damascenon en maneschijn

Berichten: 1.286

Re: Verdonk niet populair

Beste JanMeut,
Verdonk mag wat mij betreft uitgezet worden.
Dus met andere woorden: Nederland mag vollopen en verarmen?
Verdonk moet niet vergeten dat ze het Nederlandse volk vertegenwoordigt en dus moet ze hier naar luisteren! Als je polariseert en je hard opstelt kan je een soortgelijke reactie verwachten, dus ze moet niet zeuren.
Daar ben ik niet mee eens Jan. Je moet zeker hard zijn op zaken die uit de hand zijn gelopen. Je kan hoog of laag springen maar deze maatregelen dienen eenmaal genomen te worden. Ik sta 100% achter Rita Verdonk.
Gezien de reactie passen ze zich iets te snel aan aan een aantal negatieve kanten van het Nederlandse volk  :wink:
Hoe bedoel je Jan?
Inburgering is heel belangrijk, maar er wordt van de in te burgeren personen heel erg veel verwacht en er wordt zo goed als niets geleverd.
Als je niet kan aanpassen of de taal onder de knieen krijgt wat voor zin heb het als je niet in een taal jezelf verstaanbaar kan maken.
Om een voorbeeld te geven: uiteraard moet je goed Nederlands kunnen spreken en verstaan als je hier wilt komen wonen, echter: je moet mensen dan wel een kans geven om zo'n taal te leren.  
Die kansen krijgen ze toch, ze moeten wel zelf de inburgeringscursus betalen, maar als hen het niet lukt. Einde oefening toch?
In de praktijk word je alleen opgeslagen in een kamp en mag je jaren een procedure in, vervolgens een inburgeringscursusje wat weinig voorstelt en dan moet het goed zijn.
Wie zegt dat het niets voor steldt? Voor ons Nederlanders niet, maar voor niet-Nederlanders wel. Op het Zadkine-college in Rotterdam wordt juist die opleidingen gegeven. En het is voor veel mensen moeilijk. En dat is maar goed ook, want als je in Nederland wil wonen en werken, dien je daar veel moeite voor te doen. Want voor niets gaat de zon op, maar niet in Nederland. Ik weet overgens niet hoe dat gaat in Belgie?
Dat is natuurlijk problemen voor de toekomst scheppen. Ik heb ruim 20 jaar geleerd voordat ik werd losgelaten, voor een immigrant moet je zeker een paar jaar rekenen. Ook deze regering is niet bezig met een oplossing van deze kwestie, dus Verdonk heeft ook een hondenbaan.
Zou jij dan haar hondenbaan willen hebben? Ik wel 8)
Antillianen (en Arubanen) zijn weer een verhaal apart: dat zijn gewoon ingezetenen van het koningkrijk, dan verwachten ze uiteraard ook als zodanig behandeld te worden. Daar zit een beetje arogantie in, maar ik kan er wel een beetje in meegaan.
Als je kansarm bent, dus geen opleiding, geen werk, alleen een crimineel verleden heb, past je niet in Nederland. Het Antilliaan-probleem dient ter plaatse aldaar worden opgelost, niet hier. Het is beter om de Antillen los te laten en zelfstandig te laten worden. Dus geen onderdeel meer van ons koningkrijk. Dus terug sturen als ongewenste personen. Zij die wel een gedegen opleiding en werk heben mogen blijven.

Alexander Hartmans
Tegenstand zorgt ervoor dat kansarmen, profiteuren misbruik maken van onze gastvrijheid.
Nee, dat zorgt dat de zwaksten het onderspit delven.
Dus profiteurs, misbruikers van ons sociale systeem zijn de zwaksten? Zou dit nader kunnen toelichten?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Verdonk niet populair

Taal is de belangrijkste factor die onze maatschappij en sociale structuren bijeen houdt. We dienen met elkaar op een behoorlijk nivo te kunnen omgaan.


Nivo?? Een stukje dat allochtonen niet goed kunnen integreren en dan schrijven ze zelf nivo!?
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 1.286

Re: Verdonk niet populair

Alexander Hartmans schreef: Taal is de belangrijkste factor die onze maatschappij en sociale structuren bijeen houdt. We dienen met elkaar op een behoorlijk nivo te kunnen omgaan.


Nivo?? Een stukje dat allochtonen niet goed kunnen integreren en dan schrijven ze zelf nivo!?


Je mag het ook in het Frans schrijven, daar doel je toch op bean?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Verdonk niet populair

Dus met andere woorden: Nederland mag vollopen en verarmen?
Je mag best die mening hebben maar het is een niet wetenschappelijke mening, Nederland loopt niet vol.

Nederland groeit nog enkele decennia als gevolg van geboorte en migratie en dan zet de daling in. Een overspoelen met vreemde smetten is een Politieke gedachte die niet op wetenschap is gegrond. Zie hiervoor bijvoorbeelde de demografische studies van het CBS, de EU en anderen.
Quote:  

Gezien de reactie passen ze zich iets te snel aan aan een aantal negatieve kanten van het Nederlandse volk    

Hoe bedoel je Jan?
Nederlanders zijn minder beleefd en meer assertief dan de meeste ons omringende volkeren. Natuurlijk wel een onprecieze uitspraak, tenslotte heb je ook beleefde Nederlanders en onbeschofte Duitsers. Mede om die reden een :wink: .
Die kansen krijgen ze toch, ze moeten wel zelf de inburgeringscursus betalen, maar als hen het niet lukt. Einde oefening toch?
Erg simpel gedacht: een samenleving die niet voor de zwakken opkomt moet niet zeuren dat ze opstandig worden. Ik wil in mijn land geen Amerikaanse toestanden met een krankzinnig hoog misdaadcijfer terwijl tegelijk een paar procent van de bevolking in de gevangenis zit.

Je kan niet verwachten dat mensen die naar Nederland komen om politieke, sociale of economische redenen zich een inburgeringscursus van 5 jaren kunnen veroorloven. Een samenleving hoort ook zelf te investeren. Dat negeren levert je tekorten op in bepaalde delen van de arbeidsmarkt, illegalen (is leuk voor de Nederlandse landbouw en industrie, maar kost uiteindelijk ook een boel geld).

Maar het meest absurde vind ik dat men wel bereid is om een hele infrastructuur van verblijf en verzorging voor deze mensen te betalen, maar niet dat wat nodig is om ze ook iets nuttigs voor onze samenleving te laten betekenen.

Dus niet einde oefening, maar "begin oefening".
Wie zegt dat het niets voor steldt
Om behoorlijk Engels te leren, een taal die voor Nederlanders en Vlamingen oersimpel is omdat het zeer nauw verwant is, heb ik ongeveer 700 uren les gehad + zelfstudie. Ik denk dat ik redelijk gemiddeld was, dus er zullen mensen zijn die minder tijd nodig zouden hebben en meer.

Om een Nederlander qua taal in te burgeren in Engeland zijn dus al een 700 uren les nodig. Een Italiaan heeft daar wat langer voor nodig, de taal is wel verwant, maar staat er al meer van af, laten we zeggen 1000 uren etc. Mijn punt is dat je je er niet vanaf kan maken met enkele tientallen uren Nederlandse les, dat is niet voldoende voor inburgering. Dat nog los van de andere zaken die geleerd moeten worden.
Zou jij dan haar hondenbaan willen hebben? Ik wel  
Nee absoluut niet! Zelfs als ik achter het beleid kon staan is er geen eer aan te behalen.
Als je kansarm bent, dus geen opleiding, geen werk, alleen een crimineel verleden heb, past je niet in Nederland.
Dus alle autochtone Nederlanders zonder werk, met een crimineel verleden en zonder opleiding maar naar Kosovo sturen? Dat zijn zaken die niet met je land van herkomst of nationaliteit te maken hebben.
Dus profiteurs, misbruikers van ons sociale systeem zijn de zwaksten? Zou dit nader kunnen toelichten?
Nee, dat bedoel ik niet. Zwakke goedwillende immigranten zullen door een restrictief beleid worden tegengehouden. Profiteurs die zich beter hebben voorbereid niet. Dat lijkt me niet de bedoeling. Je kan beter selecteren op goede wil dan op lange adem. Je moet immigranten een serieuze kans bieden en niet murw zien te krijgen in de hoop dat ze dan wel vertrekken zoals nu.
β-Damascenon en maneschijn

Berichten: 1.286

Re: Verdonk niet populair

Beste JanMeut,
Je mag best die mening hebben maar het is een niet wetenschappelijke mening, Nederland loopt niet vol.
Wellicht dat dit eens onderzocht kan worden om een duidelijke wetenschappelijk beeld te verkrijgen, vindt je niet Jan?
Nederlanders zijn minder beleefd en meer assertief dan de meeste ons omringende volkeren. Natuurlijk wel een onprecieze uitspraak, tenslotte heb je ook beleefde Nederlanders en onbeschofte Duitsers. Mede om die reden een  :wink: .
Da's duidelijk Jan. :shock:
Erg simpel gedacht: een samenleving die niet voor de zwakken opkomt moet niet zeuren dat ze opstandig worden.
Ik vind profiteurs, dus individuen die om economische motieven naar Nederland komen niet het kenmerk "zwakkeren'' dienen te krijgen waarvoor wij dienen op te komen, onder geen beding. Ook oorlogmisdadigers, criminelen die ons land binnen stromen zijn ook profiteurs van ons sociale systeem, welk toch de 1e of 2de ter wereld is.

Degene die wel zwak zijn, die uit een zwaar oologsgebied komen onze bescherming verdienen, mits tijdelijk en als de situaties in het land van herkomst is opgelost. Maar aan de andere kant vraag ik mezelf af, waarom juist men extreem is in het helpen van anderen?
Ik wil in mijn land geen Amerikaanse toestanden met een krankzinnig hoog misdaadcijfer terwijl tegelijk een paar procent van de bevolking in de gevangenis zit.
Helaas gaan we die kant op. Onze JPB heeft toch gezegd: iedereen dient verantwoordelijk te zijn van het eigen behoudt.
Je kan niet verwachten dat mensen die naar Nederland komen om politieke, sociale of economische redenen zich een inburgeringscursus van 5 jaren kunnen veroorloven. Een samenleving hoort ook zelf te investeren.
Absoluut niet Jan. Ik weiger daaraan mee te betalen. Zij kiezen ervoor om naar Nederland of Belgie te komen. Ik vraag of nodigd hun niet uit. Ik vind dit een vreemde redenatie Jan.
Dat negeren levert je tekorten op in bepaalde delen van de arbeidsmarkt, illegalen (is leuk voor de Nederlandse landbouw en industrie, maar kost uiteindelijk ook een boel geld).
Sorry dan ben ik maar ouderwets, maar prolemen door illegalen op te laten lossen, terwijl er genoeg werklozen zijn vind ik geen goede zaak voor de landbouw en industrie. Je heb wel gelijk dat het veel geld kost om die illegalen het land uit te zetten. Strengere grenscontrole kan de ellende beperken.
Maar het meest absurde vind ik dat men wel bereid is om een hele infrastructuur van verblijf en verzorging voor deze mensen te betalen, maar niet dat wat nodig is om ze ook iets nuttigs voor onze samenleving te laten betekenen.
Weggegooid belastinggeld, en de regering maar blijven bezuinigen op verkeerde posten.
Dus alle autochtone Nederlanders zonder werk, met een crimineel verleden en zonder opleiding maar naar Kosovo sturen? Dat zijn zaken die niet met je land van herkomst of nationaliteit te maken hebben.
Nee Jan, niet de zaken door elkaar halen, het gaat hier niet om autochtone Nederlanders. Hiervoor kan een aparte topic voor geopend worden.
Nee, dat bedoel ik niet. Zwakke goedwillende immigranten zullen door een restrictief beleid worden tegengehouden. Profiteurs die zich beter hebben voorbereid niet. Dat lijkt me niet de bedoeling. Je kan beter selecteren op goede wil dan op lange adem. Je moet immigranten een serieuze kans bieden en niet murw zien te krijgen in de hoop dat ze dan wel vertrekken zoals nu.
Waarom zou je mensen toelaten in een welvarend land als Nederland, Belgie of Duitsland (foutje gaat slecht in Duitsland, ik veranderd dat wel in Polen ;) ). Wij hebben in Nederland niet gemakkelijk, we dienen eerst onze eigen interne problemen op te lossen, niet extra problemen op onze nek te nemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Verdonk niet populair

Wellicht dat dit eens onderzocht kan worden om een duidelijke wetenschappelijk beeld te verkrijgen, vindt je niet Jan?
Lijkt me overbodig aangezien dat al decennia wordt onderzocht. Dat valt onder de demografie en andere takken van bevolkingsgeografie. De voorspellende kracht van deze wetenschap is heel behoorlijk.
Quote:  

Ik wil in mijn land geen Amerikaanse toestanden met een krankzinnig hoog misdaadcijfer terwijl tegelijk een paar procent van de bevolking in de gevangenis zit.  

Helaas gaan we die kant op. Onze JPB heeft toch gezegd: iedereen dient verantwoordelijk te zijn van het eigen behoudt.
Over mijn lijk! JPB is niet degene die bepaalt hoe het in dit land gaat, daar zijn nog 16,3 miljoen Nederlanders bij betrokken.
Absoluut niet Jan. Ik weiger daaraan mee te betalen. Zij kiezen ervoor om naar Nederland of Belgie te komen. Ik vraag of nodigd hun niet uit. Ik vind dit een vreemde redenatie Jan.
Ik kies er ook niet voor dat mijn buren kinderen krijgen en toch betaal ik mede voor hun opvoeding (via diverse belastingen). Ik zie niet in waarom dat dan wel acceptabel is. Een reden zou kunnen zijn dat ik er uiteindelijk ook bij gebaat ben als die kinderen over twintig jaar bijdragen aan onze samenleving, mits ze een behoorlijke opleiding ghebben genoten. Zonder migratie zou onze samenleving nog sneller vergrijzen dan ze nu al doet, dus waarom zou ik daar dan niet aan de opvoeding meebetalen.
Sorry dan ben ik maar ouderwets, maar prolemen door illegalen op te laten lossen, terwijl er genoeg werklozen zijn vind ik geen goede zaak voor de landbouw en industrie.
Dat is ook een zeer slechte zaak!
Wij hebben in Nederland niet gemakkelijk, we dienen eerst onze eigen interne problemen op te lossen, niet extra problemen op onze nek te nemen.
Als eerder gesteld: immigranten zijn hard nodig. We hebben momenteel een migratietekort (er emigreren meer mensen dan er immigreren) en dat is slecht voor de economie en versterkt de schade door de vergrijzing. Immigranten zijn geen probleem, van immigratie wordt een probleem gemaakt.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Verdonk niet populair

Als eerder gesteld: immigranten zijn hard nodig. We hebben momenteel een migratietekort (er emigreren meer mensen dan er immigreren) en dat is slecht voor de economie en versterkt de schade door de vergrijzing. Immigranten zijn geen probleem, van immigratie wordt een probleem gemaakt.
Immigranten zijn nodig, maar dan hebben we het wel over de mensen die hier komen om hard te werken en eerlijk hun brood te verdienen. Het beleid van Verdonk is hier zeker niet op gericht, maar wel op de personen die hier om sociaal of economische redenen asiel proberen aan te vragen.

Op dit moment worden er Polen getrained voor de binnenscheepvaart. Zij kunnen in hun eigen land geen baan vinden en in Nederland hebben we een tekort aan mensen in deze branch. De Polen komen hier dus alleen om te werken. Een ander voorbeeld is de garnaalpelindustrie. Vrachwagens vol met garnalen worden naar Marokko gereden om daar gepeld te worden om dan weer terug te gaan, simpelweg omdat er in Nederland geen personeel te krijgen is.

Maar bijvoorbeeld veel Antillianen komen hier simpelweg om te 'profiteren'. Ze vragen een uitkering aan en dat is het. Het beleidt van Verdonk is dan ook om Antillianen die hier niet specifiek komen om een opleiding te volgen of te werken niet meer toe te laten. Verder worden Antillianen die een crimineel feit begaan en hier verder niks uitvoeren teruggezet naar hun land van herkomst.

Met betrekking tot asielzoekers uit oorlogsgebieden is het beleid naar mijn mening op dit moment zeker niet goed. Deze mensen moeten geholpen worden, daar ben ik het mee eens. Je moet ze echter niet opvangen in eigen land, maar aan de grens. Daar kun je ze het beste helpen en als het dan veilig is kunnen ze terug naar hun eigen land. Er blijven naar mijn mening te veel asielzoekers hier zitten, ook al is het land van herkomst inmiddels al weer veilig.

Ik vind het beleid van Rita Verdonk prima zo. Wij zijn de afgelopen decennia veel te soepel geweest met betrekking tot het asielbeleid.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Verdonk niet populair

Immigranten zijn nodig, maar dan hebben we het wel over de mensen die hier komen om hard te werken en eerlijk hun brood te verdienen. Het beleid van Verdonk is hier zeker niet op gericht
Daar heb je ook meteen mij grootste bezwaar: het huidige beleid is niet eerlijk voor de mensen van goede wil. Dat vind ik heel erg en daar moet wat mij betreft het eerste iets veranderen. Verdonk zou daar overuren voor moeten maken!
Met betrekking tot asielzoekers uit oorlogsgebieden is het beleid naar mijn mening op dit moment zeker niet goed. Deze mensen moeten geholpen worden, daar ben ik het mee eens. Je moet ze echter niet opvangen in eigen land, maar aan de grens. Daar kun je ze het beste helpen en als het dan veilig is kunnen ze terug naar hun eigen land. Er blijven naar mijn mening te veel asielzoekers hier zitten, ook al is het land van herkomst inmiddels al weer veilig.
Maar een keer tegen de regels om mijn punt duidelijk te maken: hier ben ik het helemaal mee eens! En ik heb er niets aan toe te voegen.
Wij zijn de afgelopen decennia veel te soepel geweest met betrekking tot het asielbeleid.
Soepel is het woord niet, slap en lui is beter. Je mag van immigranten een boel verwachten, maar je moet het ook mogelijk maken en stimuleren. Iemand die zich hier wil vestigen moet een redelijke mogelijkheid geboden worden om zich de taal en cultuur eigen te maken. En uiteraard ook bereid zijn om zich in te zetten voor ons land. Goede wil moet van twee kanten komen. Het huidige beleid kent alleen verliezers.
β-Damascenon en maneschijn

Re: Verdonk niet populair

Ik ben helemaal niet te gast hier, ik heb evenveel rechten als anderen en ik heb een hekel aan Verdonk!

En dat mag, anders moet je maar op intergratiecursus.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Verdonk niet populair

JanMeut schreef:...

Verdonk moet niet vergeten dat ze het Nederlandse volk vertegenwoordigt en dus moet ze hier naar luisteren! Als je polariseert en je hard opstelt kan je een soortgelijke reactie verwachten, dus ze moet niet zeuren.

...
je hebt het aan het rechte eind, Verdonk stelt zich hard op omdat dat is wat de meerderheid van de bevolking wilt. Zij is dus in haar recht.

De laatste 20 jaar is er maar vanuit gegaan dat immigranten zich zouden integreren in onze samenleving zoals ze dat in het verleden hebben gedaan. Maar wel leven nu in een andere wereld.

Immigranten behouden hun nationaliteit door de lage drempel tussen Nederland en bv Marroko. Bellen kost niets meer, maar ook internet en goedkope reizen zorgen ervoor dat immigranten hun identiteit behouden, en niet deel maken van het gast land.

Ik denk zelf dat het een goed ding is, dat de mensen met een nederlands paspoort zich Nederlander voelen. Anders krijg je gettos en dat heeft een negatief sociologisch inslag.

Marroko moet zijn dubbele nationaliteit opgeven. Ik vindt Verdonk niet de held van de wereld, maar ze neemt haar taak wel serieus. Ze werkt hard, en probeert er een oplossing op te vinden die beide kampen goed ligt.

Ik sluit me aan bij de woorden van Cohen, dat vrijheid betekend dat je beide kanten van het verhaal aanhoort. En niet alleen heet verhaal dat je wilt horen.

Berichten: 1.286

Re: Verdonk niet populair

Farshad schreef:Ik ben helemaal niet te gast hier, ik heb evenveel rechten als anderen en ik heb een hekel aan Verdonk!

En dat mag, anders moet je maar op intergratiecursus.
Welkom op deze site, je mag best member worden. Maar goed. Waarom heb jij een hekel aan Rita Verdonk, kun je dat argumenteren?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Verdonk niet populair

Daar heb je ook meteen mij grootste bezwaar: het huidige beleid is niet eerlijk voor de mensen van goede wil.
Niet altijd nee, maar wie valt dat aan te rekenen? Verdonk, of de parasiterende elementen op wiens gedrag Verdonks beleid een reactie is?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 1.286

Re: Verdonk niet populair

Beste JanMeut,
Lijkt me overbodig aangezien dat al decennia wordt onderzocht. Dat valt onder de demografie en andere takken van bevolkingsgeografie. De voorspellende kracht van deze wetenschap is heel behoorlijk.
Interessant Jan, zijn hiervan rapporten, verslagen e.d. van bekend?
Over mijn lijk! JPB is niet degene die bepaalt hoe het in dit land gaat, daar zijn nog 16,3 miljoen Nederlanders bij betrokken.
Ha, ha, ha, sorry Jan, maar je heb gelijk. Ieder heeft zijn of haar stem, doch hangt onze tijdelijke toekomst af van onze volksvertegenwoordiging. En die wordt om de vier jaar vervangen, soms eerder. Maar er zijn mensen bij die zich totaal overgeven aan het conformisme, die zijn zeer gevaarlijk.
Ik kies er ook niet voor dat mijn buren kinderen krijgen en toch betaal ik mede voor hun opvoeding (via diverse belastingen). Ik zie niet in waarom dat dan wel acceptabel is. Een reden zou kunnen zijn dat ik er uiteindelijk ook bij gebaat ben als die kinderen over twintig jaar bijdragen aan onze samenleving, mits ze een behoorlijke opleiding ghebben genoten. Zonder migratie zou onze samenleving nog sneller vergrijzen dan ze nu al doet, dus waarom zou ik daar dan niet aan de opvoeding meebetalen.
Presies Jan. Over het meebetalen voor ander mans kinderen had ik al eerder een topic gestart over de afschaffing van de kinderbijslag. Maar eventje rieeel. Een goede opleiding komt niet zomaar aanwaaien. Zo spelen familieachtergronden, maatschappelijke ontwikkelingen, culturele achtergronden van de leerling een grote rol, mede ook diens interesse.

Zonder migratie zou onze samenleving nog sneller vergrijzen: Ik denk dat migratie niets van doen heeft met de vergrijzing, omdat je denkt dat niet-Nederlanders extremer zou zijn met voortplanten. Als je kijkt naar godsdienstige achtergronden, zie je vaak dat in Nederland, en wellicht ook in Belgie dat Christelijke getinte gezinnen vroerg grote gezinnen hadden, momenteel zijn dat kleinere gezinnen geworden. Kijk je naar gezinnen met een islamitsche achtergrond zijn de gezinnen vaak groter. Ik ken gezinnen van 6 tot meer kinderen per gezin. Het gevaar is, dat als deze trent door zou gaan, dat de blanke mens, sorry voor deze uitspraak, plaats gaat maken voor een gekleurde samenleving. Diverse rassen gaan samen en planten zich voort. Zo is mijn smaak niet gericht op blank, terwijl ik blank ben, snap je. Mijn dochter is een halfbloed. Maar, ik wijk af.

De resten van blank Nederland zal als de trent van interne-intergratie-voortplanting door zou blijven gaan, dat binnen een bepaald tijdsbestek is verdwenen. Ik herhinner mij een vijf-luik over de evolutie van het bewustzijn, die ik in mijn archief heb bewaard, wordt over de genetische evolutie uiteengezet wat er momenteel in de wereld plaats vindt. De gelijkschakeling tussen verschillende rassen zorgt volgens een deel uit die serie een nieuwe evolutie die duidelijk zichtbaar is / wordt.

Als jij hierin interesse heb kan ik deze hopelijk binnenkort bekent maken?
Als eerder gesteld: immigranten zijn hard nodig. We hebben momenteel een migratietekort (er emigreren meer mensen dan er immigreren) en dat is slecht voor de economie en versterkt de schade door de vergrijzing. Immigranten zijn geen probleem, van immigratie wordt een probleem gemaakt.
Ik denk dat het beste is om de vraag te stellen: waarom emigreren Nederlander en niet-Nederlanders, en het gaat hier ook om jonge mensen en gezinnen die weg trekken. Als ik de kans zou krijgen, ben ik hier ook weg, want ik walg van deze maatschappij. Als er niet verandert in Nederland, mag het van mij part verranden (figuurlijk). Je kan Nederland een prima land vinden, maar deze maatschappij met al die verdeeldheid, hoge onkosten en kosten verstikt mij, begrijp je Jan?

Reageer